zaterdag, juni 27, 2026

De koude De kjeld

Doarmer heeft soms het gevoel dat hij in een super beschermende maatschappij leeft. Code geel,oranje en zelfs rood zijn tegenwoordig gewoon. Fietsen zonder helm op wordt straks een zeldzaamheid. Evenementen en wedstrijden worden afgelast zonder de bezoekers/deelnemers een keuze te laten. Doarmer denkt dat er daarom ook nooit weer een elfstedentocht komt, het is niet verantwoord bij die koude zo'n afstand te schaatsen. Ook op consumptief gebied worden we steeds meer beschermd, roken en straks ook alcohol drinken worden heel gericht teruggedrongen. Doarmer begrijpt wel waarom "men" dit doet, maar toch bekruipt hem wel eens het gevoel dat zo'n toekomstige "gezonde" en "veilige" wereld wel een beetje saai zou kunnen zijn.

Geen opmerkingen: