dinsdag, december 13, 2005

Rectificatie

Gisteren had ik bezigheden buiten de regio en een goede vriend van mij, die pastoor te H. is, heeft tijdelijk de redactie overgenomen. Nu was het de bedoeling een artikel over het aanplanten van andere soorten te publiceren, maar mijn vriend heeft een nogal grote fantasie en af en toe slaat deze echt op hol. Het eigenaardige is, dat hij ook altijd in een bepaalde richting denkt, dit zal wel met zijn beroep samenhangen. Maar om een lang verhaal kort te maken, u hoeft echt niet ongerust te zijn. Persoonlijk sta ik er garant voor, dat deze weblog zijn hoog zedelijk niveau handhaaft. Dat verwacht men van ons en daar kan men op rekenen. Het artikel over het aanplanten van andere soorten komt helaas te vervallen, omdat mijn vriend dit gisteren heeft meegenomen om het thuis nog even op zijn gemak te bekijken en toen hij daar de werkelijke inhoud zag, had hij het even niet meer en heeft hij alles verscheurd. Wij hebben dit probleem ondertussen uitgepraat, zand erover, er zijn nog genoeg andere onderwerpen. Om het toch een beetje goed te maken krijgt u vandaag een liefdesgedicht van een Friese dichter uit het jaar 1668:

Help ljeafste’ ,ô litste my ijn docken quea,
paetke my swiete tuwt
paetke my swiete tuwt
paetke my swiete tuwt
æf ick bin dea.

In dit gedicht smeekt hij tot drie keer toe (tevergeefs) om een zoete kus van zijn geliefde omdat hij anders denkt te sterven. Het is wel niet het aanplanten van andere soorten, maar misschien kunt u hier ook iets mee in deze donkere dagen voor de kerst.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu ik lees dat het over de aanplant van andere soorten gaat en niet over de voortplanting mag ik als niet praktiserend katholiek toch wel kijken t.z.t.?

Anoniem zei

Het was allemaal een misverstand, ik begrijp ook niet waarom ik nu weer het woord "voortplanting" las. Doarmer zegt, dat ik misschien daardoor geobsedeerd ben.
Natuurlijk mag u kijken,ik zou haast willen zeggen "het kijken naar de ander en naar jezelf in die ander " daar gaat het om in deze tijd