woensdag, januari 18, 2006

De fjildslach

Rechtop in de stijgbeugels staande riep hij met luide stem, helderder dan iemand ooit een sterveling had horen roepen:

Stijg op, stijg op, Ruiters van Théoden!
Woeste daden komen; vuur en slachting!
Speer zal trillen, schild versplinteren,
Een zwaard-dag, een rode dag, eer de zon opgaat!
Rijd nu, rijd nu! Rijd nu naar Gondor!

En toen barstte het hele leger van Rohan in zingen uit, en zij zongen terwijl zij doodden, want de vreugde van de strijd had hen aangegrepen

uit: The lord of the rings

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Vanmorgen reed ik dromend naar school. En in die droom stelde ik me voor wat jij Doarmer, vandaag op je 55ste, zou zien, als je omkeek in verwondering. Het was een tafereel na een veldslag.
Op school kijk ik op jouw weblog zie ik het tafereel vóór die veldslag!!!! + beschrijving van die veldslag!
Schijn en werkelijkheid liggen dicht bij elkaar.

Anoniem zei

Het is ém niet!

Anoniem zei

Lieve nobele man,

Anoniem zei

Ik zie als ik naar de foto kijk een stel zwangere vrouwen op een rij. Met moeite zie ik veldheren op paarden...

Anoniem zei

Het gaat toch niet om de knikkers bij dat spel?

Anoniem zei

Lieve Plata, ze gaan zelfs in elkaar over, ik heb het gevoel dat u eindelijk losraakt van het alledaagse

Anoniem zei

Beste Socrata, waarom niet?

Anoniem zei

Lieve huisvrouw, dat u nog bestaat!
Dat doet mijn eenzame hart goed.

Anoniem zei

Lieve Hermien, uiteindelijk gaat het altijd om de knikkers, want zonder die knikkers vervaagt alles tot dor,ritueel gedrag

Anoniem zei

Beste cursiste, interessant dat u in de afbeelding zwangere vrouwen ziet, zo zie ik slechts onzedelijkheid, maar dat zie ik eigenlijk in alle afbeeldingen