woensdag, januari 25, 2006

Lezing
















Dinsdagavond 2 februari : Lezing over "De nieuwe kneuterigheid"

Plaats: Wijkgebouw Concordia , Primulastraat 134 in Nijverdal (Er is parkeergelegenheid)

Tijd: 20.00 - 21.30 uur

Prijs: 4 Euro ( waarbij inbegrepen een consumptiebon). Indien men zich via deze weblog aanmeldt, krijgt men 1 Euro korting

De bekende Prof. Dr. P.T. Olmenbos , hoogleraar aan de Volksuniversiteit te A. en schrijver o.a. van het boek "De anijsmelkdrinkers en hun invloed op de westerse samenleving", zal een lezing houden over de bedreiging van onze beschaving door de "nieuwe kneuterigheid". Met name zal hij twee ernstige verschijnselen onder de loep nemen, te weten "workshops" en "schaatsen".

Nijsgjirrich is de lêzing fan Prof.Dr . P.T. Olmenbos oer it dwaan en litten fan ‘e lytsboarger benammen ek foar Friezen, om’t hja dochs in oare hâlding tsjinoer it riden hawwe. De Fryske oersetting is te krijen as jo trije euro oermeitsje op banknûmmer 2121.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Als ik meld, dat ik niet kom naar de lezing, krijg ik dan 1 euro?

Anoniem zei

Betreft: afmelding
Argument: omdat ik naar de buitenwereld toe wars ben van kneuterigheid dwingt mijn lot mij om af te zien!
Maar ik zie wel uit naar het rijden van de schaatsmarathon met jou of eventueel de elfstedentocht t.z.t........

Anoniem zei

Hoewel Aphrodite veilig in mijn lange termijnschelp opgeborgen zit en ik dus eigenlijk geen reden heb om niet niet te komen, zie ik af om zo'n hele avond naar het Eikelbos te gaan.
Ik denk wel dat het voor "zo'n vrouw", waar jij het over had, en die ik ken omdat ze van adel is, goed zou zijn om te komen! Heeft ze zich al aangemeld?

Anoniem zei

Ik weet nog niet of ik kom. Maar gaat het bij die Professor Eikelenbos om de knikkers of om het spel? Als het om het spel gaat kom ik!

Anoniem zei

Hoewel ik graag zou komen is het voor mij te duur(4 euro). Bovendien: kun je daar uit H. wel met de bus komen? Ik kan nl. niet rijden.

Anoniem zei

Lieve econ-oma , Doarmer heeft uw kritische stem lang niet gehoord, zo te lezen beheerst het marktdenken u nog steeds, maar als een euro geluk in uw leven kan brengen, dan wil Doarmer u die zonder meer geven, hij heeft toch al zoveel en eenvoudiger heeft hij nog nooit een vrouw gelukkig gemaakt.

Anoniem zei

Lieve mevr. van Buuren, het lot treft u inderdaad hard, u moet naar de buitenwereld toe de schijn ophouden een koele vrouw van de wereld te zijn, maar van binnen bent u een warmbloedige schaatster. Doarmer zou heel graag met u een marathon schaatsen of zo.

Anoniem zei

Lieve Renate , incarnatie van Aphrodite , waarom laat u zich niet in een schelp over de Regge richting Nijverdal blazen. Door zo'n aankomst zou het wijkgebouw concordia op zijn kop staan. U zou de personificatie zijn van de strijd tegen de kneuterigheid, en even zou het geblaat der schapen verstommen.
Wat die andere vrouw betreft, van haar heeft Doarmer niets meer vernomen, ik denk dat zij anoniem de lezing zal bijwonen

Anoniem zei

Lieve Hermien,vanwaar toch die angst voor de knikkers? Een spel zonder knikkers is als droogzwemmen, pas in het water ervaart men wat zwemmen is.

Anoniem zei

Lieve huisvrouw, hoe vertederend, dat u , hoewel u heel arm bent, toch uw kennis wilt vergroten door naar de lezing van die Professor te gaan. Als ik dit lees, houd ik nog meer van u.Ik zie u in gedachten al in de bus naar Nijverdal zitten met een bloemetjesjurk aan en een leuk hoedje op en naast u een tas met boodschappen