donderdag, februari 02, 2006

De weduwe, de wijn en het gerucht

In de eerste plaats wil Doarmer bedanken, dat hij mij de gelegenheid geeft d.m.v. dit stuk enkele zaken recht te zetten. Tot mijn grote verbazing las ik, dat er verhalen rondgaan als zou ik een relatie hebben met Priscilla, welbekend van de Olmenbos affaire . Ik wijs deze aantijging volledig van de hand. Zou er tussen ons al sprake zijn van een relatie , dan is deze zeker niet van fysieke aard . Ik heb begrepen, dat het Priscilla zelf is, die deze verhalen de wereld instuurt. Waarom zij dit doet is mij niet helemaal duidelijk, maar ik heb wel mijn vermoedens . Ik ken Priscilla, omdat ik haar één keer, let wel één keer, heb ontmoet bij een weduwnaar met twee opgroeiende dochters bij ons in het dorp. Nu roddel ik niet graag over andere mensen, ik zeg altijd maar , je moet je plicht doen en laat de anderen maar kletsen en ik ben als weduwe hier in het dorp al vaak genoeg het slachtoffer van praatjes geweest, maar het volgende wil ik toch gezegd hebben. Tijdens dat bezoek aan de weduwnaar dronken wij een glaasje moezelwijn, d.w.z. de weduwnaar en ik. Priscilla heeft wel drie flessen achterovergeslagen en op het laatst wist ze niet meer wat ze deed en toen ze uiteindelijk misselijk over de wc-pot hing heb ik haar meegenomen naar het plaatselijke hotel, haar op de hotelkamer uit de kleren geholpen en in bed gelegd. Terwijl ik daarmee bezig was fluisterde Priscilla van alles in mijn oor, maar wat ze precies zei heb ik niet begrepen, ik ben een eenvoudige katholieke weduwe uit de Achterhoek . Ik vermoed echter, dat Priscilla, toen zij de volgende dag wakker werd, zich niet meer kon herinneren, wat er zich die avond daarvoor heeft afgespeeld. En dat is mijn verhaal.

De weduwe uit de Achterhoek

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Namens Priscilla en de enige echte weduwe(dus niet uw verzonnen model)deel ik u mede dat wij als 1 vrouw boven al deze verdraaiingen van de werkelijkheid staan.
De eenkennigheid van Doarmer betreffend het bestaan van maar 1 echte relatie die tussen man en vrouw -getuige mede het eindeloze citeren uit het werk van die hetero Spanjaard- is dermate zorgelijk dat ik voor hem een plekje in onze overvolle cursus "De ideale homo-relatie" aan het vrijmaken ben.
Deze horizonverbreding zal hem en zijn -al dan niet zieke- webloglezers goed doen.

Anoniem zei

Doarmer, jij mag mijn plekje hebben!! Ik weet al meer dan genoeg over ''de ideale homo relatie'' !!

Anoniem zei

Lieve cursiste, dit zijn toch echt de woorden van de weduwe zelf. Het is haar beleving van die avond geweest.Of zij helemaal de waarheid heeft gesproken, dat is moeilijk vast te stellen.Zeker is wel, dat Priscilla in het verleden nooit heeft laten blijken op " dames " te vallen. Speelt hier misschien uw eigen fantasie een rol? Wat de horizonverbreding betreft, Doarmer vindt het fijn dat hij hetero is en ik neem aan dat u in uw kennissenkring nog genoeg "dames" met die cursus gelukkig kunt maken en mocht de cursus echt vol zitten, dan is er voor hen ongetwijfeld nog wel een cursus autotechniek of machinebankwerken

Anoniem zei

Lieve Pris, zo ben jij toch niet, zelfs al heb je teveel op. Pris, schat, luister niet naar die cursiste, volgens mij heeft zij oneerbare bedoelingen met jou. Jij vindt het toch ook vreemd, dat zij altijd een stropdas draagt en sigaren rookt.