dinsdag, februari 14, 2006

Natuurkind Natoerbern

Reve:” Ik denk dat God een vrouw is. Hij heeft in ieder geval het betoverende van een beeldschone jonge vrouw, die des morgens water schept uit de rivier. Hee, waar staat dat? Ik heb de indruk, dat ik het ergens gelezen heb.”
Hebt U het misschien zelf ergens geschreven?
Reve: “ Mogelijk,mogelijk. Ik schrijf heel wat af, hoor.Ik sta in dienst van mijn volk, zo zie ik het.”
Veel mensen hebben nog steeds moeite met Uw uitspraken over godsdienstige zaken, en met Uw katholicisme.
Reve: “ Is dat zo? Ik niet. Misschien door het spontane van mijn karakter, omdat ik bij wijze van spreken een natuurkind ben. Ik heb altijd de stem gevolgd van het hart.”

Uit: Gerard Reve -Roomse Heisa

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou Doarmer, ik lees jouw stukje van K. Reve; wat een gelijkenis zeg, met het gesprek dat ik vanmiddag in de trein op weg naar H opving.
Huisvrouw te H:'Veel mensen hebben nog steeds moeite met mijn uitspraken over godsdienstige zaken, en met mijn katholicisme'.
Ge-Its Herder: “ Is dat zo? Ik niet. Misschien door het spontane van jouw karakter, omdat jij bij wijze van spreken een natuurkind ben. Ik heb altijd de stem gevolgd van jouw hart.”

Anoniem zei

Kan ik me nog opgeven voor de cursus: "Op zoek naar de androgyne mens in onszelf''?Ik heb het bijbehorende cursusmateriaal van I geleend en ben erg gemotiveerd!

Anoniem zei

Lieve An, wat is dat een mooie relatie, die jij daar beschrijft tussen die huisvrouw en die herder. De trein op weg naar H. moet voor hen het paradijs geweest zijn en dat jij daar getuige van mocht zijn

Anoniem zei

Lieve An, nog steeds zoekende naar jezelf d.m.v. een cursus? Heb jij je ware zelf nog niet gevonden? Luister naar de woorden van de herder in de trein op weg naar H., daar kan geen cursus tegenop. De antwoorden op onze vragen krijgen wij vaak op de meest onverwachte momenten.

Anoniem zei

Ja, An Drogyn er zijn nog plekken vrij.
Hierbij alvast informatie over de derde avond(de eerste twee avonden hebt u alk in uw bezit van I). Die zal gaan over het mannelijke deel in onszelf.
Onderliggend aan deze avond zal Michelangelo Buonarroti's (1475 – 1564)De schepping van Adam
fresco — 1508-1512
Sixtijnse kapel, Vaticaan zijn.
Korte toelichting:
De energieke, dynamische, vliegende (vrouwelijke?)God raakt Adam aan die tot leven komt en zich opricht. Een vonk is niet te zien, maar die had Michelangelo ook niet nodig om een bijzonder krachtig beeld neer te zetten.

Anoniem zei

Die cursus lijkt Doarmer ook wel interessant. Zo'n vrouwelijke God,die maakt dat Adam zich "opricht". Moet je beslist androgyn zijn voor deze cursus?