dinsdag, maart 21, 2006

It boadskip

DE BLIJDE BOODSCHAP
Ik zat met kloppend hart voor de kleurentelevisie,
en dacht : " Zijne Heiligheid zal toch wel gewag maken
van het toenemend verval der zeden ? "
En ja hoor, nauwlijks was hij begonnen, of ik hoorde al :
decadentia, immorale, multi phyl ti corti rocci ;
influenza filmi i cinema bestiale
contra sacrissima matrimoniacale
criminale atheistarum rerum novarum,
( et cum spiritu tuo ), cortomo :
nix aan de handa.
Het was jammer, dat het zo kort duurde.
Maar toen het uit was, was er fijne muziek van het leger.
Ik vind dit leven al geweldig. En straks nog
het eeuwig leven in de Hemel. Je vraagt je wel eens af :
" Waar hebben wij het aan verdiend ? "
Gerard Reve

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Latijnse grappen? Hier is er één, speciaal voor Peerke:

Hetis nepis potentis negrote.

Anoniem zei

Beste anonymous, wat is " heeft hij overwonnen?" in het Grieks, zoiets van νένίκηκε, want Doarmer herinnert zich daar ook een woordgrapje van.

Anoniem zei

Correct, doarmer, al moet u het accent op de eerste epsilon weghalen en de vorm laten eindigen op een nu. Je krijgt dan inderdaad een grap.

Anoniem zei

Allez zeg,

die van Mea Culpa en zo doen we alleen op zondag he. En zoo 'ne Nepis Potentis is natuurlijk heel gemakkelijk voor die arme heilige vader. Die zit daar maar...

En verder gewoon, iets met Negra Sum en de zonden...allez das schoon zunne...

Anoniem zei

Nog een fabel:

A turkey was chatting with a bull. "I would love to be able to get to the top of that tree," sighed the turkey, "but I haven't got the energy." "Well, why don't you nibble on some of my droppings?" replied the bull. "They're packed with nutrients." The turkey pecked at a lump of dung and found that it actually gave him enough strength to reach the first branch of the tree. The next day, after eating some more dung, he reached the second branch. Finally after a fourth night, there he was proudly perched at the top of the tree. Soon he was promptly spotted by a farmer, who shot the turkey out of the tree.

Management Lesson: Bullshit might get you to the top, but it won't keep you there.

Anoniem zei

It boadskip:ik ben
ik blijf
ik denk
ik wijf

Anoniem zei

Doarmer volgens mij liep Reve's zin zo decadentia, immorale,tutti passione(deze laatste twee woorden van Reve was je vergeten te citeren!)

Anoniem zei

"It boadskip"
Gisteren kocht ik van de parelvisser "Het Naatje" (hij zei nl. dat hij marathonloper was) een zoetwaterparel aan een soort hengel.
Ik deed em om en zach dat het goed was.

Anoniem zei

De taartenbakker in ons huis typte, heel aardig, bovenstaand stukje voor mij. Zijn 'zach' moet nl. zag zijn.

Anoniem zei

Nu 'boartersplak' niet meer lijkt te leven, nemen onderstaande karakters met een zucht, een traan, wat heimwee en een bedankje van Doarmer afscheid.

Anoniem zei

Beste psychologe, Doarmer was even met andere dingen bezig, hij heeft dat intussen "afgehandeld" en hij gaat zich weer met zijn weblog bezig houden, want hij blijft een "Doarmer troch de dream"