donderdag, maart 09, 2006

It lûd fan in iel

Een nieuwe koan: Wat is het geluid van een paling?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Gerookte paling, geen probleem.

Maar zelfs mijn slechte oren kunnen niet alles meer aan. Bespaar mij en mijn piano Jantje Smit. Alle mensen zullen broeders worden ..... mits sommige broeders niet zingen.

Anoniem zei

Een koan vraagt om een koan: waarom zou een paling geluid maken?

Anoniem zei

Geachte Beethoven,

ik dacht dat u gestopt was met roken.

Anoniem zei

Helaas,

in mijn tijd kende we nog geen koan maar als de noot hoog was rookten we paling. Bij lage noten wat anders.
Hoe hoog zingt een paling?

Anoniem zei

Zij: sigaartje, sigaretje?
Hij: nee dank u, ik rook alleen paling.
Zij: Wat is het geluid van een paling?
Hij: Als hij gerookt wordt vrij weinig, dan is hij opvallend stil, nu u dat zo vraagt.
Zij: misschien vindt hij het niet prettig, dat hij gerookt wordt, je hebt van die vissen, die daar problemen mee hebben.
Hij: Walvissen schijnen het ook niet leuk te vinden.
Zij: En dolfijnen ook niet.
Hij: Geef mij toch maar een sigaartje