zaterdag, april 08, 2006

Zaterdag en zondag Sneon en snein

Een zaterdag, daarvoor kun je mij wakker maken. Ik houd echt van die dag. De wereld leeft, er gebeurt van alles, de winkels zijn open, veel mensen moeten ook werken en ik hoef niets te doen. Heerlijk. De zondag, de snein, is toch anders, indolenter , je doet niet veel, maar dat doet niemand. De zondag heeft ook iets kneuterigs, de zaterdag beslist niet. Ik denk ook, dat de Apocalyps op een zaterdag zal plaatsvinden en dat het binnenkort zal gebeuren, want de tekenen volgen elkaar nu wel in een heel snel tempo op. De gesloten spoorbomen heb ik al gemeld, maar vandaag moest ik even bij het station te W. zijn en daar liep een man, slingerend en in haveloze kleren. Ik dacht eerst aan een dronken zwerver, maar toen ik zijn stem hoorde, wist ik meteen, dat dit niet het geval was. Met een stem als een donder, riep hij voortdurend, “ Wee, o wee, jij grote stad A. , jij sterke stad, want in één uur is jouw vonnis uitgevoerd.” Grote stad A.? Door de week kom ik daar elke dag en inderdaad, als er een stad gestraft moet worden, dan zou A. wel eens aan de beurt kunnen zijn. Men doet daar maar, normen zijn ver te zoeken en al heel vaak heb ik mij afgevraagd, kan dit zo eindeloos doorgaan? Maar nu zal dan toch de straf komen. Het zal wel beginnen met een regen van bloed en afvinkformulieren, vreemde beesten zullen zomaar door de straten lopen, honden gaan ineens shag roken, iedereen krijgt een brief door de bus met de mededeling, dat men een pensioentekort heeft en daarop zal dan de totale paniek uitbreken en dan is de stad A. verdwenen, weg. Mijn waarschuwing: kom voorlopig niet op een zaterdag in de stad A.

1 opmerking:

Anoniem zei

Sommigen zeggen: kom ook niet op zondag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en Goede Vrijdag in A. Er heerst daar een aftelling die zelfs op de stoplichten huist.