dinsdag, mei 09, 2006

Over huisvrouwen, appeltaarten en de heilige vader


Vorige week heeft de heilige vader een groep huisvrouwen uit H. ontvangen. Hij wilde hen persoonlijk bedanken voor al die heerlijke appeltaarten, die zij hem voortdurend toesturen. De groep huisvrouwen was per bus naar Rome gereisd en tijdens de lange tocht hebben zij spontaan geestelijke liederen gezongen onder leiding van de u wel bekende pastoor te H., die de hele reis georganiseerd had en als gids meeging. De ontvangst en de reis was een groot succes, het enige incident was dat een van de huisvrouwen zich van de groep afzonderde en op het Sint Pietersplein een zijstraatje met een trap inliep, waarna zij verdwaalde. Gelukkig werd zij na enkele uren teruggevonden door toevallig passerende Friezen, die de angstige huisvrouw weer bij de groep afleverden.(zie onderste foto)

9 opmerkingen:

Anoniem zei

"Ich weiss nicht was du sagest; ich kenne des Menschen nicht;" und abermal "ich kenne des Menschen nicht" die da so ohne kräheten Hahne vor der Kirche der Friezen sitzt.

Anoniem zei

Heerlijk zo'n zelfgebakken appeltaart uit H.

Anoniem zei

Gnädige Hausfrau, auf irgendeine Weise kenne ich Sie doch, Sie sind doch bekannt wegen Ihrer selbstgemachten Apfelkuchen. Weshalb haben Sie sich vor die Friesenkirche gesetzt?

Anoniem zei

Weil die Türe zu war und ich nicht herein konnte mit meinem übergeblieben Apfelkuchen aus H.
Dann hatte ich noch einige Friesen gesagt die die Treppe hinaufstiegen: "Ein wenig Friese wird doch klingeln obdass die Friesen von Jenseits die Türe aufmachen werden. So hat meinen Kollege, einen Fries, wahrlich, gesagt!" Und dann war zufälligerweise meine Kollegin Lucia die Treppe hinauf geklettert um das Sie zu bestätigen.
Und also geschah.
Die Friesen hatten dreimal geklingelt und der Lärm hat sich angehört wie einen kräheten Hahn.
Keiner Fries von jenseits hat sich aber berührt und dann habe ich mich dort hingesetzt und mich sündig verlustigt an meiner Apfel.

Anoniem zei

42?

Apple Pie?

Anoniem zei

Es bereitet niemand besser Apfelkuchen als eine Hausfrau aus H., sogar meine Klosterschwestern nicht

Anoniem zei

Het was een prachtige reis met de huisvrouwen uit H. naar Rome,wat waren ze blij dat ze oog in oog met de heilige vader kwamen te staan. Ja, en dat er eentje van de kudde afdwaalde, dat kun je toch niet tegenhouden, maar ik hoop, dat ze haar lesje geleerd heeft.Ze werd teruggebracht door een groep waarschijnlijk nog "heidense" Friezen.Wat had haar wel niet allemaal kunnen overkomen!!!!!!

Anoniem zei

42!

Black Forest Cherry-Brandy Torte?

Anoniem zei

Interessante discussie, wat smaakt beter: een Schwarzwalder Kirschtorte of een zelfgebakken appeltaart uit H.? De h.vader geeft duidelijk de voorkeur aan de appeltaart