zaterdag, juli 01, 2006

Een kus in marmer In tútsje yn moarmer

Auguste Rodin

4 opmerkingen:

Anoniem zei

had rodin de kamasutra gelezen ?

Anoniem zei

Beste Jan, Rodin had Gysbert Japix gelezen:

paetke my swiete tuwt,
paetke my swiete tuwt,
paetke my swiete tuwt,
Æf ick bin dea.

vertaling:
geef mij een zoete kus,
geef mij een zoete kus,
geef mij een zoete kus,
of ik ben dood.

Anoniem zei

De kus van Rodin is zoveel mooier vanaf een andere positie bekeken. Zo, op de boarterplak, lijkt het net een kus van een atletische man aan een onthoofde vrouw!!Oftewel een ontkrachting van het werk.
Vorige week dinsdag mocht ik hetzelfde beeldhouwwerk aanschouwen Gelukkig had onze leraar Rodin van een andere kant ingezoomd' en genomen!

Anoniem zei

De kus van Rodin is zoveel mooier vanaf een andere positie bekeken. Zo, op de boarterplak, lijkt het net een kus van een atletische man aan een onthoofde vrouw!!Oftewel een ontkrachting van het werk.
Vorige week dinsdag mocht ik hetzelfde beeldhouwwerk aanschouwen Gelukkig had onze leraar Rodin van een andere kant ingezoomd' en genomen!