vrijdag, september 08, 2006

Een vraag

Vandaag stelde een webloglezer, van wie ik lange tijd niets gehoord had, mij op het twiljocht de volgende vraag: Wie is Henk? En in deze drie simpele woorden “Wie is Henk?” ligt een wereld besloten. Ik had mij ervan af kunnen maken door te zeggen”Henk is”, maar ik voelde dat ik hiermee de lezer tekort zou doen en dat is het laatste wat ik wil. De vraag maakte mij weer eens bewust van het feit, dat wij misschien wel eens te gemakkelijk over Henk spreken en door deze vraag werd ik weer met beide benen op de grond gezet. Ik heb het volgende antwoord gegeven en dat kunt u ook op het twiljocht lezen.

Beste fan, wie Henk is, dat is moeilijk te zeggen. Hij is er wel, maar kennen wij de Henk an sich?Ik denk, dat dat in feite onmogelijk is, gezien zijn vele aspecten. Misschien dat bacio deze vraag nog het best kan beantwoorden. Zij heeft die band met Henk, dat directe contact waardoor hij zich toch op een speciale manier aan haar openbaart.Voor ons blijft het toch vaak een tasten, een zoeken, waarbij momenten van inzicht afgewisseld worden door momenten, waarop wij ons realiseren hoe beperkt onze kennis van Henk eigenlijk is.

Pastoor te H.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed werk van de pastoor. De spirituele Henk lijkt mij voor deze fan een kluif die voorlopig groot genoeg is om zijn (haar?) tanden op stuk te bijten.

Anoniem zei

Dr.Oetker,wij zijn in Henk