woensdag, maart 07, 2007

Over een leesclub en een wandmeubel

Gisteravond was er weer een bijeenkomst van “die andere leesclub” in het Paradijs en er werd deze keer over twee boeken gesproken. Het ene boek ging over het leven op het Vlaamse platteland, wielrennen en pintekes, en het andere boek ging over een vrouw uit de grote stad A., die van haar man een wandmeubel met ingebouwde tv kreeg. Natuurlijk kreeg ze die niet meteen en er waren eerst allemaal problemen en zo, maar uiteindelijk kwam het dankzij Neckermann toch goed. Het was voor Doarmer een bijzonder leerzame avond, iedereen probeerde een bijdrage te leveren, hoewel je aan D. kan merken, dat ze haar hoofd er af en toe niet bij heeft sinds die nieuwe aanbidder ten tonele is verschenen! Aan het eind van de avond kwam de onderw. aap toch weer even uit de mouw. Er was namelijk een al een nieuwe datum afgesproken , maar dat ging niet door, omdat er op diezelfde dag een ouderavond was! Het blijven voor Doarmer raadselachtige en grillige figuren, hoewel ze ongetwijfeld hun eigen logica zullen hebben.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat kom ik toch graag in het Paradijs!!!! Jammer dat R zich zo inhield. Betekent dit dat er binnenkort iets groots van hem te verwachten valt? Denk dat ik binnenkort de nachttrein neem: het onderw. in A. is ten dode opgeschreven met de nieuwe baas. Kan me beter richten op het goeie en het mooie in het leven. Kan je daar met de nachttrein komen?

Anoniem zei

Gisteren half zes vanuit het Paradijs:
Ik zag R met fiets aan de hand. Hij worstelde zich voorbij een bord "te koop", langs geparkeerde auto's naar wat ik dacht zijn huis is.
Ik spotte.
Maar R. keek niet op of om.
Ogenschijnlijk.....
R. ziet alles.
Zoals altijd.
Ik verwacht binnenkort niets groots van hem.

Anoniem zei

Beste paradijsvogel en O.N.Rust,wat kunnen wij van R.verwachten? Doarmer weet het niet,maar wel weet hij,dat iets gaat gebeuren.Misschien dat R. wel een hoge vlucht neemt.

Anoniem zei

Met R wordt niet een bloemig persoon bedoeld, maar onze grote filosoof uit W.
Hij broedt op iets (of iemand????)
Ik verwacht nog steeds dat we binnenkort iets groots van hem tegemoet zullen zien.
Maar wat???

Anoniem zei

Lieve paradijsvogel, Doarmer dacht eerst, dat u de heer bedoelde, die altijd op zijn gevleugelde motorfiets via de regenboog naar het verre zonnige F. vertrekt om dan na een tijdje weer plotseling in de mistige Hollandse wouden op te duiken om hier te internetten en zo.

Anoniem zei

gaat er ook een nachttrein naar malaga? in de trein kun je zo heerlijk slapen immers?

Anoniem zei

En dan gewekt worden door een prins met een witte mobiel?

Anoniem zei

een versje:

"Wat een mooi sprookje zou het zijn
als jij er was gezellig bij mij
dat jij mij beminden
waar ben je ik kan je maar niet vinden
een sprookje alleen in een boek
een prins op een wit mobiel is niet wat ik zoek
maar wel een met gezel
waarmee ik alles kan delen ja dat wil ik wel
ik wil niet dat het een sprookje zou zijn
liever echt dat lijkt me erg fijn
een maatje in het leven
die ik en hij mij liefde wilt geven
en maatje warmee ik praat
en die geeft om hoe het met me gaat
die naast me staat aan mijn zijde
en alles wil doen om mij te verblijden
een mooi sprookje ja het zit in mijn hoofd
maar in de werkelijkheid wordt ik er van beroofd
geen prins geen wit mobiel
in mijn leven heb ik geen maat
ja in mijn dromen daaar is hij wel
dus toch een sprookje die ik je vertel"

Anoniem zei

is dit het groots waarvan de paradijsvogel sprak?
en wat is het verschil tussen een sprookje en de werkelijkheid? ik leef in een heel werkelijk sprookje.

Anoniem zei

D&B een werkelijk sprookje?
Ik geloof meer in D&C......

Anoniem zei

beste D leer ons de werkelijkheid!
wat te denken van D&D?

Anoniem zei

db, de werkelijkheid laat zich niet leren en ik blijf derhalve in sprookjes geloven.

Anoniem zei

Lieve d., Doarmer weet ook niet of het leven een sprookje of een droom is.