woensdag, december 12, 2007

Efkes smoke Even roken




De stepengel is er niet.Hij/Zij rookt even een sigaretje .

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Allez,

maor das jammer zekers, dat den Stepkerstengel der niej is, nie waor. Peerke vond da altijd zo schoon, niej waor. Twee van die schoone Engelskes, mej hun stepkes, tijdens het Kerstspel. Heel vroeger was Peerke misdienaar, en dan mocht 'm ook nen keer Engel zijn. Een keer, en niej weer.
Tja, die StepkerstEngels mist Peerke, da vrouwke en menneke...mmmh.
Hier in A. hebben we geen Kerstengels, en geen stepkes, en in B. ook nie. Wel een Kerstborrel en dat vind Peerke dan weer schoon zunne.

Anoniem zei

Beste Peerke, is het waar dat Hij ook in Almere woont?

Anoniem zei

Beste Doarmer,

zekers en vast, Hij woont ook in Almere.

Anoniem zei

Doarmer, is een engel een 'menneke' en, of een 'vrouwke' zoals Peerke beweert?
Uit de krant vandaag las ik hierover:
"De resultaten van de test zijn nooit teruggevonden, maar de bedillerige ma Engel kwam te boek te staan als man. Toen ze zich in juli 1950 meldde om met de nationale ploeg naar Frankrijk te gaan voor een interland in Frankrijk, werd ze plomverloren achtergelaten op het station in Utrecht.
"Godsonmogelijk is het dat ze naar huis is gestuurd: ze was gewoon een vrouw."

© RTLNieuws.nl

Anoniem zei

Lieve Alice, Doarmer kent niet het geslacht van de engelen, maar hij denkt niet dat de door u bedoelde Foekje D. een engel was. Hij plaatst ter uwer beoordeling een foto van haar(?) op de weblog. Het feit dat zij(?) in 1950 niet mee mocht doen kan heel goed samengehangen hebben met anti-Friese sentimenten.

Anoniem zei

Din Doarmer kan mooi neul'n, moar wieters kan e toch ook niks, hij zal wal zo'ne onderwiezer wee'n. Die engel meui g'woon seksen, net as kukens. Wet din Doarmer wal wat van seks of? At ik din keerl nog nen moal in butengebied zee kuiern, dan veur ik em met nen trekken in de grav'n, rekkent d'r goed op!

Anoniem zei

Peerke als kerstengel, ik herinner het mij in mijn ergste nachtmerries. Toen al was te voorzien, dat deze godslasteraar in de dop tot een satanskind uit zou groeien. Maar nu moet deze poldergast toch echt op gaan passen, want:
al is ons Peerke nog zo snel,
de Foekepot achterhaalt hem wel!
En als die over hem heen gaat sprutsen, is Peerkes mooie zwarte manteltje voorgoed bedorven en wordt het voor de man van bier en Bach een wel heel onzalig kerstfeest!

Anoniem zei

Beste kippenboer, denkt u nu werkelijk dat een Friese krijger als Doarmer te intimideren is en wat de seks van de engelen betreft, misschien mogen ze dat, maar alleen onder strenge voorwaarden en zeker niet tijdens het vliegen, maar alleen op de grond en of ze dan ook hun vleugels bewegen, dat weet Doarmer niet.

Anoniem zei

Beste pater, Peerke is een brave katholieke jongeman en de enige reden waarom hij geen priester is geworden (en misschien wel paus!), was dat leuke buurmeisje en zo.

Anoniem zei

Hoe eenvoudig het is een Friese krijger te intimideren, leert ons de geschiedenis van "helden" als Redbald en Gruttenpeer, nationale huilebalken, maar in een waterland als het zompige heitelan vallen een paar tranen natuurlijk in het geheel niet op.
Voor wat de seks der engelen betreft; deze is niet gebonden aan welke voorwaarde dan ook. Ook de relatie tussen seks en vliegen is Doarmer niet geheel duidelijk, hoewel zij toch zo simpel is: tijdens de seks ontstaat vanzelf het gevoel te vliegen. Zo is het voor de engelen niet moeilijk tot grote hoogten te stijgen!

Anoniem zei

Allez allez zeg zunne,

Pater Pierre toch, nen vromere jongmens dan Peerke zult ge niej vinden hier in de Polder, denk ik zoe.
Maar Peerke duidt eigenlijk op een schoon Kerstspel dat hij ooit gezien heeft in nen Onderw. instelling. Daar hadden de arme stakkers Doarmer en Huisvrouw te H. Geinviteerd om als KerstEngels met nen step de boodschappen te doen. Da was wis en waarachtig schoon. Peerke heeft nooit meer zulke schoone StepKerstEngels gezien.
En of zij echt kunnen vliegen, dat weet Peerke niej hoar.

Anoniem zei

De blasfemieën blijken dit botte Brabantse beest in de bek bestorven. Dat ik geen vromer mens dan Peerke zou kunnen vinden in de polder zal wellicht zo wezen, maar in feite zegt deze uitspraak niets over Peerkes vermeende vroomheid. Immers, zoals reeds het eerste bijbelboek ons leert schiep God de aarde in zes dagen. Over polders wordt niet gerept en uit de omstandigheid, dat God deze niet meteen erbij geschapen heeft, mag afgeleid worden, dat op deze modderige aangroeisels de zegen des Heren niet rust. Het ligt in de rede te veronderstellen, dat dat ook voor de poldergasten zoals Peerke geldt. De conclusie dringt zich derhalve op, dat Peerke zich tussen de heidenen bevindt. Het gegeven dat hij zich daar nogal thuisvoelt, pleit niet voor zijn vroomheid.

Anoniem zei

Waarde pater, hoewel ze oorspronkelijk niet bedoeld waren, denkt Doarmer dat Hij er ook is voor de polderjongens mits zij zich natuurlijk aan de regels van de H.kerk houden. U werpt echter wel een interessante vraag op. Is inpolderen wel in overeenstemming met het Woord?

Anoniem zei

Heren,

maak je niet druk, in naam van Hem heb ik toch ook heel wat zeegrond droog gelegd!!!
Dus, voor de vlucht van de barbaren uit het Oosten, Westen of waar dan ook vandaan, de heilige grond van de Zee is voor de vluchtelingen (zoals Peerke?)

Anoniem zei

Enige vergeetachtigheid kan de heer Mozes gezien zijn gevorderde leeftijd niet kwalijk genomen worden. Hij heeft inderdaad een stukje zeebodem drooggelegd, maar duidelijk met de bedoeling een stelletje heidense polderjongens te pakken te nemen. Van deze aanstormende enthousiastelingen is nimmermeer iets vernomen. Met de polder werd het evenmin iets. Er lijkt dus geen muziek te zitten in dit soort activiteiten.