donderdag, januari 10, 2008

De efterbleaune ingel De achtergebleven engel

Vandaag ontving Doarmer een briefje van éne Klaasje Z. uit het Drente. Ze schreef daarin o.a. het volgende:
Beste Doarmer, ik heb een vraag aangaande kerstengelen en zo en omdat ik weet, dat u ook hierin geïnteresseerd bent, wend ik mij tot u, want de pastoor alhier heeft mij niet kunnen helpen, omdat naar hij zei de Bijbel in deze tamelijk vaag is en daarom wil hij zich ook wat op de vlakte houden en daar schiet ik dus weinig mee op. Mijn vraag , is het waar , dat kerstengelen altijd begin december arriveren en voor oud en nieuw weer vertrokken zijn, dit in verband met afschieten van vuurwerk en carbid, want daar kunnen zij slecht tegen.

Doarmer heeft het volgende geantwoord:
Goede vrouw, helaas moet Doarmer u teleurstellen . Het is niet waar, althans gedeeltelijk. Kerstengelen arriveren wel begin december, maar er zijn er genoeg, die maar wat graag oud en nieuw even meepikken en de waaghalzen onder hen vliegen rustig tussen de vuurpijlen door. Bij helder weer is dit ook met het blote oog waar te nemen. Meestal zijn de laatste engelen voor eind januari weer vertrokken en om u te laten zien, dat dit ook echt zo is, bovenstaande foto. Deze heeft Doarmer gisteravond in zijn tuin genomen en duidelijk is daar een kerstengel te zien.

1 opmerking:

Anoniem zei

Amai zunne,

is dat diejen Engel met da Stepke, beste doarmer? Ik wens U trouwens nog een schoon en veiligverkeersregelend nieuw jaar toe, zunne. En ook al oe vriendinnen en kameraden.