donderdag, februari 07, 2008

Prûs Charmant

Waar liggen de grenzen? In haar strijd voor de Friese taal gaat Jildau uit Longerhou, bekend van de “praat maar Fries lipjes”, wel heel ver. Hoewel zij niet brildragend is, heeft ze toch een bril met gewoon glas aangeschaft, zodat zij hierop de sticker “praat maar Fries” kan plakken. “Zo is het voor iedereen duidelijk zichtbaar”, zei ze, “ en loop ik geen gevaar dat ik in het Hollands of zo word aangesproken, want als ik de hele dag Hollands moet spreken, krijg ik hoofdpijn”. En dat vindt Doarmer nog eens hart voor de zaak hebben en overigens de bril staat haar heel charmant.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Doarmer, poerbêst, praat mar Frysk!
Tige! groetsje fan dyn prûse twirre om utens.

Anoniem zei

Amai zunne,

proat moar vlaamsch zunne, of Friesch....maar Peerke kon weer nen keer zijne schuilplaats ontvluchten en meneer Peter R. De V. was der niej zunne met zijn verborgen camerata! Maor Peerke heeft een goe gevoel voor detail zunne, en deze vrouw zag hum met zijn ontvoerders. Doarmer pas op, misschien is zij nen infiltrante, ....ons proaten Friesch maar ondert tusschen.....
Ja, zekers en vast, deze (toch wel schoone)vrouw heeft Peerke gezien bij zijn onderduiksels...gaj zeit gewaarschruwd zunne.....en is ter misschien nen reddingsbrigade.....voor Peerke....

Anoniem zei

Peerke, ik moet voor u vrezen! Jildau is getrouwd met een automatische piloot. En dan weet je het wel...