zaterdag, maart 01, 2008

Ferbaarne ta jiske Verbranden tot as

Maar de ergste vijand, die gij kunt ontmoeten, zult gij altijd zelf zijn: gij wacht u zelf op in holen en in wouden.
Eenzame, gij gaat de weg tot u zelf! En uw weg voert voorbij uzelf en uw zeven duivelen!
Ketter zult gij uzelve zijn en heks en waarzegger en nar en twijfelaar en onheilige en booswicht.
Wil tot verbranden in eigen vlam moet in u zijn: hoe wilt gij nieuw worden, wanneer gij niet eerst tot as geworden zijt?........
Ga met mijn tranen in uw eenzaamheid, mijn broeder. Ik heb hem lief, die boven zichzelf uit scheppen wil en zo te gronde gaat.

Nietzsche: Also sprach Zarathustra

9 opmerkingen:

Anoniem zei

De ergste vijand... De dokter las dat bij het Groot Bergeijks Dictee het woord 'koe' door alle (!) Bergeijkers gespeld werd als 'vestigingsmanager'.

Anoniem zei

Dr.Oetker, dat is wel heel hard voor de koe!

Anoniem zei

Enkele Bergeijkse gezegden:

Een waarheid als een vestigingsmanager.
Oude vestigingsmanagers uit de sloot halen.
Geen vestigingsmanager zo bont of er zit wel een vlekje aan.
Iemand vestigingsmanagers met gouden horens beloven.
En: de heilige vestigingsmanager???

Anoniem zei

En:
Men moet zich nooit laten vestigingsmanagen.

Anoniem zei

Beter 10 vestigingsmanagers in de lucht dan 1 in het onderw.

Anoniem zei

It is de boer al like folle oft de vestigingsmanager skyt of de bolle.

Anoniem zei

uh maffe Josie,

Amai zunne,

het was toch: "beter 10 vestigingsmanagers in de lucht dan de lucht van 1"?...

En zomaar een liedje:
'Guus kom naar huus want de vestigingsmanagers staan op springen....'

Anoniem zei

Ik ben voor:
Een waarheid als een koe!
Maar ik kom dan niet uit Bergeijk, maar mijn peettante wel.

Anoniem zei

Het is altijd gezellig even over vestigingsmanagers en kalfjes te praten