zondag, september 12, 2010

Fernuverje Verbazen

Het volgende las Doarmer op een kalender:

Alsof de chirurgenhand van het noodlot mij ineens heeft verlost van een oude blindheid, kijk ik vanuit mijn anonieme leven op naar het heldere besef van hoe ik besta. En ik zie dat alles wat ik heb gedaan, alles wat ik heb bedacht en alles wat ik ben geweest een soort bedrog en een soort waanzin is. Het verbaast mij wat ik allemaal niet kon zien. Het bevreemdt me wat ik allemaal was en waarvan ik nu zie dat ik het toch niet ben.

Fernando Pessoa

Ja, Fernando, nu je Plato’s grot verlaten hebt, zie je wat je niet bent, maar zie je ook wat je wel bent. Doarmer is benieuwd en daarom wil hij het boek lezen ,waaruit dit geciteerd is.

2 opmerkingen:

Anna Van Zweden zei

Jag sa i veckan: "Det är inte vad det verkar." Doarmer, det är samma sak?

Doarmer zei

Rju eale Anna, de earrebarre hat yndie skjinne wjukken.