donderdag, november 18, 2010

Yn'e lijte In de luwte

Ongetwijfeld moet u wel eens gedacht hebben ‘bestaat die man nog wel, we horen niets meer van hem’. Nu, ik ben er nog steeds, hoewel ik natuurlijk ook een dagje ouder word. De oorzaak van mijn afwezigheid op deze weblog ligt op het persoonlijke vlak. U heeft allemaal in de pers kunnen lezen, dat de “organisatie” waartoe ik behoor de nodige problemen heeft gehad en men heeft mij dan ook geadviseerd een tijdje “in de luwte” te blijven. Maar zoals u weet zijn aardse problemen slechts tijdelijke en berijden zij als waanzinnige ruiters de waan der dag om vervolgens onder het licht der eeuwigheid in het niets op te lossen. Vandaar dat de tijd rijp is om de pen wederom ter hand te nemen en het stichtelijk werk voort te zetten. En dat laatste is hard nodig, vooral in deze tijd. Men doet maar en schijnt zich nergens iets van aan te trekken alsof men de illusie heeft, dat men ermee wegkomt. Vergeet dat maar! De rekening zal u gepresenteerd worden! Maar goed, dit terzijde, waar ik u op wilde wijzen is, dat in de komende tijd de eerste kerstengelen deze kant op zullen vliegen en u op heldere avonden weer van dit prachtige schouwspel kunt genieten.

Pastoor te H.

Geen opmerkingen: