woensdag, april 18, 2012

Sabeare Alsof

Gisteravond was Doarmer per ongeluk tussen een groep intellectuelen terechtgekomen en hij voelde zich daar als Alice in Wonderland, die van de Hoedenmaker een raadsel heeft opgekregen, namelijk wat de overeenkomst is tussen een raaf en een schrijftafel.

Alice raakte vreselijk in de war. De opmerking van de Hoedenmaker leek geen enkele betekenis te hebben en toch sprak hij dezelfde taal als zij. “Ik begrijp het niet goed”, zei ze zo beleefd als ze kon…….. “Heb je het raadsel al opgelost?” zei de Hoedenmaker zich weer tot Alice wendend.”Nee, ik geef het op”, zei Alice , “Wat is het antwoord?” “Ik heb geen idee”, zei de Hoedenmaker. “Ik ook niet”, zei de Maartse Haas. Alice slaakte een vermoeide zucht. “Ik denk dat jullie de tijd wel wat beter zouden kunnen gebruiken”, zei ze, “dan haar te verkwisten met raadsels zonder antwoord.” “Als je Tijd net zo goed kende als ik”, zei de Hoedenmaker,”zou je het niet hebben over haar verkwisten. Het is hem.”

Uit: Alice in Wonderland

Geen opmerkingen: