maandag, november 21, 2005

Het maandaggevoel

Het bezoek bij G. gisteren was verrassend. Zo zie je maar weer. Vandaag gaat alles echter zijn gangetje. Je moet wel bovennatuurlijke gaven hebben om een wezenlijk verschil met vorige week maandag vast te stellen of met al die maandagen daarvoor. Stiekem hoop ik, dat er een mus door het zoldarium vliegt, zodat ik die kan neerknallen, maar zelfs dat gebeurt niet. Godsdiensten zouden zich met de vraag bezig moeten houden "Is er een leven voor de dood? En, zo ja, geldt dit ook voor de maandag?" Volgens mij zijn mensen op een maandag tot alles in staat, alleen al uit pure wanhoop. Op een dinsdag zou ik nooit zomaar een mus uit de lucht schieten, maar op een maandag zou ik zelfs publiekelijk op de televisie een zeehond opeten, mits natuurlijk goed bereid.

1 opmerking:

Anoniem zei

Zeehond met dillesaus , mmmmmmmm