woensdag, november 23, 2005

Merkwaardig onderzoek

Vandaag las ik in de krant,dat uit een onderzoek van het weekblad Opzij blijkt, dat vrouwen de voorkeur geven aan een boek boven seks. Zal ik op een verjaardag toch maar eens een boek meenemen, maar goed. Zo’n onderzoek vertrouw ik niet, volgens mij zit de boekhandel daarachter en hebben ze het onderzoek ook in een boekwinkel uitgevoerd. Ik stel mij dat zo voor: mevrouw is bezig een boek uit te zoeken, ineens staat de boekhandelaar achter haar en zegt” Ik zie, dat u een boek zoekt, maar heeft u niet liever seks?” Mevrouw taxeert heel even de boekhandelaar ( vergelijkbaar met type leraar)en denkt bij zichzelf, mijn God , hoe kom ik hier weg en antwoordt” Nee, ik heb toch liever een roman van Anja Meulenbelt” . Dit wil de boekhandelaar natuurlijk horen en zo krijg je merkwaardige onderzoeksresultaten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Na jouw verhaal wil ik ook liever "De schaamte voorbij (her-)lezen".