dinsdag, november 29, 2005

Workshops

Vandaag stond in de Tubantia de volgende advertentie bij Opleidingen & Cursussen

OPLOSSINGSGERICHT COMMUNICEREN

Bent u geïnteresseerd in oplossingen of in problemen?
Kennismakingsworkshop oplossingsgericht werken .

Nu krijg ik het altijd even moeilijk, als ik het woord workshop lees, waarschijnlijk door associaties met “ werk aan de winkel”. Maar vooral dat merkwaardige gebruik van het woordje “of”, dit van twee walletjes eten gaat me echt te ver, als ik geïnteresseerd ben in problemen, dan zijn oplossingen wel het laatste, wat ik wil . Oplossingen hebben namelijk de vervelende eigenschap, dat ze problemen laten verdwijnen. En dan die tweede zin met “oplossingsgericht werken” . Wat bedoelen ze daarmee? Sneeuwschuiven in Haaksbergen? En bovendien hoe verdraagt dat zich met de kop “ oplossingsgericht communiceren”. In dat laatste geval ga je niet sneeuwschuiven, maar zeg je tegen de bewoners van Haaksbergen” Ziet, hoe mooi die sneeuw is, het zou zonde zou zijn om dat allemaal weg te halen, denk eens aan al die mensen, die geen sneeuw hebben en dat met de kerst voor de deur en u krijgt dat allemaal gratis.” Geef mij achteraf toch maar die workshop “ kerstballen versieren”, alhoewel misschien is het daar ook wel de bedoeling om zoveel mogelijk kerstballen in je bed te krijgen.

Geen opmerkingen: