woensdag, november 30, 2005

Geitenfokkerij


Behalve I. weet nog niemand het, maar er komen grote veranderingen aan. I. en ik beginnen namelijk binnenkort een grootschalige fokkerij van Kirgizische berggeiten in het noorden van Groningen. De voorbereidingen zijn in volle gang. Vanuit Kirgizië zijn al honderden geiten onderweg in groepen van dertig, voortgedreven door zwijgzame, in zichzelf gekeerde herders met vilthoeden. De weg is lang en gevaarlijk en vooral het oversteken van het Oeral-gebergte en de rivier de Wolga zal moeilijkheden opleveren en zal tientallen geiten en herders het leven kosten, maar eens zullen ze arriveren en dan zijn wij er klaar voor. In het noorden rijden vrachtwagens af en aan met bouwmaterialen en met uit het hele land geronselde bouwvakkers. Gebouwen worden opgetrokken, land wordt onteigend, huilende gezinnen staan buiten in de vrieskou en weten niet meer, waar ze naar toe moeten, maar onze droom zal werkelijkheid worden. I. heeft speciaal deze geiten uitgezocht, omdat hun vlees en melk heerlijk smaakt en bovendien kun je van de geitenvacht schitterende jasjes maken, die perfect kleuren bij het blauw van haar ogen. Ik zie haar daar al staan in zo’n jasje , terwijl de zeewind met haar haren speelt. Maar goed, ik dwaal af…… Die fokkerij zal er komen, die moet er komen en niets zal ons tegenhouden. Als men ons in de komende tijd vraagt “ Hoe zit dat met die geiten?”, dan zullen wij antwoorden “ Ze zijn onderweg”.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

I en D,
als jullie willen weten hoe je al die groepen van 30 straks tegelijkertijd onder controle kunt houden, het toeval wil dat ik veel ervaring heb met groepen van 30, dus....

Anoniem zei

Een veertiger, mits goed geconserveerd en geen onderwijsachtergrond, kunnen we altijd gebruiken

Anoniem zei

Omdat ik in de overgang* zit, ben ik inderdaad goed geconserveerd en onderwijs staat bij mij gelukkig op de voorgrond en niet op de achtergrond.
En??????:
kunnen jullie mij gebruiken?

*dwz van veertiger naar vijftiger

Anoniem zei

Wij kunnen zonder meer een flinke uierwasser gebruiken, je bent aangenomen

Anoniem zei

Uierwasser? Zonder meer?
Maar wat heeft dat dan met mijn overgang(zie eerder schrijven) en met mijn onderwijsvoorgrond te maken?
Scheldwoorden borrelen op o.a. 1 met .....wasser. Zo laat ik me niet afschepen......
Dus m.a.w. ik zie af van deze functie....

Anoniem zei

Wil je liever dat wassen?Het is wat met die onderwijsmensen!Mag ook, ben je meteen multifunctioneel

Anoniem zei

een dag niet aanwezig en de natuurlijke leider ontpopt zich!dat troost mij, sterk leiderschap is een vereiste. houden we het bij geiten? misschien moeten er ook nog wel varkens gewassen worden? hoe multi is multifunctioneel?

Anoniem zei

Je hebt gelijk I. , we moeten het nog groter zien, ik dacht weer " te klein".

Anoniem zei

Ik heb heel wat varkentjes gewassen in mijn leven.....
Zoeken jullie mij?
P.S. Sorry maar ik wil nog even reageren op dat jullie mijn nicht, die in de overgang zit, echt niet meer moeten beledigen met dat ze geitenuierwasser bij jullie mag worden!!!!

Anoniem zei

ook dat siert je weer: bescheidenheid op z'n tijd!

Anoniem zei

Wat is er nu mis met een geitenuierwasser? Heel wat onderwijsmensen zouden maar wat graag zo'n functie hebben

Anoniem zei

Het is bijna 1 uur in de nacht , ik kom thuis, ik heb een tachtig-partij verloren en ik ben dus heel verdrietig.Ik lees zelfs berichten vierdubbel.