dinsdag, december 27, 2005

Een dagje Holland


Vandaag ben ik in Haarlem geweest, het sneeuwde en dan heeft een stad met oude huizen en kerken wel iets en ook al zie je de zee niet, toch heb ik het idee, dat je de nabijheid voelt. Ik mis dat wel eens in het dorp W. in het hooggelegen oosten des lands. Dochter H. woont er uitstekend, leuk appartement, uitzicht op een park, dichtbij het centrum . Onderweg zag ik overal posters met Novib-geiten, toch vreemd, dat de geit momenteel zo in is. Het is nu avond en ik lees in “ Die fröhliche Wissenschaft “ van Nietzsche en zelfs daarin staat “ Das Lied eines theokritischen Ziegenhirten”. Zou er dan toch toeval bestaan, alhoewel onze Friedrich zegt , dat overwinnaars nooit in toeval geloven. Gelooft hij nu niet in het toeval of niet in overwinnaars, ik zal dat stuk toch eens beter lezen.

Geen opmerkingen: