woensdag, december 07, 2005

Interview















Herder met deken

Interview (Bafloer Nieuwsblad)met een Kirgizische geitenhoeder, ergens onderweg in de Oeral met een kudde berggeiten.
I: Hoe gaat het?
K.G: Ik mag niet klagen.
I: Van wie niet?
K.G. : Van de chef.
I: Maar het blijft tussen ons. Wat is nou het moeilijkst hier?
K.G: De kou en die metershoge sneeuw. In het begin was het helemaal niks, maar de laatste tijd
krijgen we vanuit Nederland wollen dekens toegestuurd en dat helpt wel een beetje.
I: Wollen dekens uit Nederland???
K.G: Ja, het schijnt ,dat een pastoor uit H. met die actie gestart is. Hij heeft de huisvrouwen aldaar opgeroepen wollen dekens voor ons te verzamelen, hij zegent ze dan en elke week komt hier een vrachtwagen vol aan.
I: Die huisvrouwen toch! Op de een of andere manier weten ze hun leven toch weer een zin te geven. En hoe gaat het met geiten?
K.G. : Kranig, zeer kranig. De mensen, die ze gekocht hebben, die weten wat ze doen, er valt veel geld mee te verdienen. Het is gewoon een genot om naar de beestjes te kijken.
I: Dat laatste zal ik maar niet publiceren, ik werk voor een katholiek blad , maar nog een belangrijke vraag, die veel mensen bezig houdt. Wanneer denken jullie in Groningen aan te komen?
K.G: Dat is moeilijk te zeggen, het hangt van het weer af, we moeten de Wolga nog over, maar hoe dan ook, wij komen, daar kan men op rekenen, want ik laat de kans beslist niet voorbij gaan om de huisvrouwen persoonlijk te bedanken voor al die warmte.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

K.G., ik zie er nu al naar uit dat je mij persoonlijk komt bedanken.
Om al die kou te kunnen trotseren, heb ik voor jou een retro, wollen (borst-)rok in de aanbieding. Ik had em gisteren zelf nog aan als roze minirok op school.
Maar omdat er 7 motten en -gaten in zaten, is er vandaag een actiegroep Aanbesteding Koop Rose Minirokken opgericht waar ik me volledig op verlaat. Als huisvrouw en lerares heb ik het niet breed, dus ik geniet ervan als twee leraren, die het geld ook niet onder hun borstrok zien groeien,voor mij zo'n nieuwe rok bij elkaar knoeien((hier ook wel aanbesteden genoemd).
Dus voor jou mijn (borst-)rok.
Ik zal em niet eerst wassen, dan is ie nog veel warmer.

Anoniem zei

Beste huisvrouw,Doarmer heeft contact gehad met K.G.Hij verheugt zich ontzettend op uw roze borstrok.Hij heeft wel een verzoek, u moet hem beslist niet eerst wassen, zodat hij daar in de koude eenzaamheid niet alleen de warmte van uw borstrok krijgt , maar ook uw geur kan opsnuiven.