dinsdag, december 06, 2005

Wetenswaardigheden

Je hebt veel boeken met nutteloze kennis en af en toe heb je er één, waar je wat mee kunt. Zo’n boek heb ik. Het geeft antwoord op vragen als “ Waarom steken koeien hun tong vaak uit naar hun neusgaten?” Heel veel mensen denken, omdat ze willen laten zien, dat ze dat kunnen, maar dat is niet zo. Het boek geeft keurig het antwoord. Werkelijk een wereld gaat voor je open.Ik noem maar, “Waarom drinken huisdieren als muizen, hamsters en cavia’s hun water uit flesjes en niet gewoon van een schoteltje of bordje?” en “Waarom houden honden hun kop schuin, als je tegen ze praat?”. Dat wil je toch weten. Ook interessant is de volgende vraag “ Waarom gaan vrouwen zo vaak samen naar het toilet en waarom blijven ze daar zo lang?”. Als ik zo’n boek lees, dan realiseer ik me altijd, dat ik eigenlijk ontzettend weinig weet en waarschijnlijk komt dat door het onderwijssysteem uit mijn jeugd, maar daarover later eens.

Geen opmerkingen: