dinsdag, december 20, 2005

Laatste nieuws


Ekatrinenburg:

Vanochtend is bekend geworden dat de kudde berggeiten onderweg naar Groningen eindelijk de Oeral is overgestoken. De tocht zal per houtvlot over de grote Russische rivieren voortgezet worden. In de plaats Badilovsk worden de geiten op grote houtvlotten geladen. De geitenherders zullen de besturing van de vlotten op zich nemen. Ook zullen zij tijdens deze lange riviertocht voortdurend weemoedige liederen zingen.

H. :

Mededeling voor de huisvrouwen :

Dekens zijn niet meer nodig, maar waterdichte oliepakken en vrolijke matrozenmutsen des te meer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het zóóóóó vervelend.
Wij, hier in H. hebben helemaal geen oliematrozen en ook geen Turkse mutsen. Wij wonen te ver van de zee en van Turkije.
Helemaal wanhopig heb ik de club van katholieke geitenfokkers opgebeld. Die zouden mij terugbellen over hoe wij, huisvrouwen te H. toch nog aan dit goede doel, zo net voor de Kerst, kunnen werken.

Anoniem zei

Ik zie het al helemaal voor mij, zo'n stoere geitenherder met een matrozenmuts. Ik wil ook graag, dat Berend 's avonds zijn matrozenpak aantrekt, maar dat vertikt hij. "Tis mie te kold" zegt er dan.