dinsdag, december 20, 2005

Recept

Omdat de geiten nu toch dichterbij komen, hier al vast een recept voor de smulpapen onder ons. U zult nog heel even geduld moeten hebben, maar voorpret is ook belangrijk.
Het recept is persoonlijk uitgezocht door I., it tsjeppe famke mei eachen ,dy’t tsjoene as de Tsjûkemar op in simmerjûn en hier giel as it nôt op it fjild......... Maar goed ik dwaal af.

Saté van geitenvlees
Ingrediënten:
500 gr mals geitenvlees
4 teentjes knoflook
1 tl gemberpoeder
1 tl versgemalen peper
4 el olie
Bereiding:
Knijp de knoflook uit in de olie
Voeg het gemberpoeder en de peper toe en roer alles goed door elkaar
Snijd het geitevlees in niet te kleine dobbelstenen
Leg het vlees in het olie/kruidenmengsel en schep het goed om
Laat het ongeveer een uur marineren
rijg het vlees aan stokjes en rooster deze
Bestrijk het vlees tijdens het roosteren een paar keer met de marinade
Geef bij deze saté een ketjapsaus

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Wij, van de Partij vd Dieren, zijn, nu de levende Kirgizische geiten op een houten vlonder in aantocht zijn, tegen het lekkermaken van de smulpapen met mals geitevlees!

Anoniem zei

Geweldig!
Maar nu een vraag.
Kan ik het maken om geitensaté i.p.v. kalkoen op het Kerstdiner te serveren?

Anoniem zei

Ik vind het heel erg voor de geiten. Wat als ze jou afslachten. Vond jij dat dan leuk huisvrouw te h.?

Anoniem zei

Geitevlees met een siepel der bie !!!!!!!

Anoniem zei

Beste Torrie , wat u doet met de geiten is veel erger en bovendien zeer zondig, daarvoor zijn ze nu echt niet geschapen.

Anoniem zei

Lieve huisvrouw,Doarmer zou maar wat graag met de kerst bij u een stukje geitenvlees komen eten

Anoniem zei

Geachte voorzitter,mede namens vele andere bewoners van deze weblog wil ik hierbij verklaren, dat wij erg voor de dieren zijn, maar men moet niet overdrijven, want dan krijgt men figuren zoals Torrie en meneer de voorzitter, denkt u nu werkelijk dat de geiten daarop zitten te wachten!!!!

Anoniem zei

meneer pastoor. wat is er nou erg aan als je van geiten houdt? Ik heb er drie in mijn tuin en daar ben ik dol op.

Anoniem zei

ik ben het geheel met Torrie eens, je moet deze bedreigde geitsoort niet opeten.

Anoniem zei

Beste Torrie en voorzitter, liefde tussen twee mensen is goed,als men maar bepaalde grenzen in acht neemt,want zonder liefde zou ons aardse bestaan maar karig zijn, maar de liefde tussen mens en geit, nee, dat zou niet goed zijn. Men houdt pas van de geit als er sate van gemaakt is en dan pas mag men van het malse vlees genieten, zoals ik dat zelf ook regelmatig doe, als ik weer eens op bezoek kom bij de huisvrouwen van mijn parochie.

Anoniem zei

Hier Mien Brood, nu ik mijn knikkers kwijt ben, kan ik misschien het spel spelen met niet te kleine dobbelsteentjes 'tieg'?
Hun jij ze voor mij versieren?

Anoniem zei

Lieve Hermien, zoals ik reeds eerder opmerkte ,het spel is veel leuker als het om de knikkers gaat, maar of het ook met dobbelstenen kan, dat zou je moeten uitproberen. Ik kan je daarbij hooguit advies geven, want als pastoor ben ik niet zo goed in wat jij noemt "versieren". Ik zal jouw vraag ook aan Doarmer voorleggen, misschien kan hij jou helpen.

Anoniem zei

Vandaag zei de socioloog Hart van de universiteit van H: 'de Nederlander is geevoluëerd van trouwe volger naar spirituele 'doarmer'.
Is de Fries in ons opgestaan?

Anoniem zei

Beste trouwe volger, Doarmer vindt de uitpraak van de medewerker van de universiteit van Harderwijk erg interessant, hij heeft altijd veel waardering voor het wetenschappelijk werk van deze instelling gehad, maar of , zoals u zegt,een Hollander kan evolueren tot een Fries ,dat is nog nooit aangetoond en ik verwijs u hierbij naar het boek van Prof.Dr.Debock: Waarheen met de Hollander en waarom?