dinsdag, januari 24, 2006

Over de onkuisheid Oer de unkeinens

Laten we vooral rustig blijven. Ik heb een indringend gesprek gehad met Doarmer en ik heb hem met veel moeite ervan kunnen overtuigen, dat dit niet de weg is. Ons leven, heb ik nogmaals gezegd, is altijd een leven naar de ander toe. De ander, waarin wij onszelf gespiegeld zien. En het is niet aan ons die ander in al haar naaktheid te tonen. Als zielenherder heb ik natuurlijk begrip voor de menselijke zwakheden en een kusje, “in tútsje” zoals Doarmer dat noemt, moet kunnen, mits men zich uiteraard houdt aan de kerkelijke regels op dit gebied, maar die laatste afbeelding, dat kan echt niet. Ik heb de afbeelding uitvoering bestudeerd en ben tot de conclusie gekomen, dat dit zonder meer onkuis is. De pose, de naaktheid, dat haar……. Doarmer, heb ik gezegd, er is niks mis met een verhaaltje over schaatsen, deze sport is god welgevallig. Men is op een gezonde manier in een gezonde omgeving met zijn lichaam bezig. Ieder is dik ingepakt tegen de kou en zo blijven verkeerde gedachten op afstand en laat die kritische mevrouw maar praten over kneuterigheid, zij komt er nog wel achter. Gelukkig ziet Doarmer dit nu ook in. En tenslotte, lieve lezers van deze weblog, vergeet ook deze week niet aan goede doelen te geven. Ikzelf zal de afbeelding nog een laatste keer bekijken om te controleren of ik misschien niet bepaalde onkuisheden over het hoofd heb gezien.

Uw pastoor te H. (geestelijk raadsman van deze weblog)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hâld wol fan riden , en d’er mei ek wol oer skreaun wurde. ♥♥♥♥

Anoniem zei

Zeg Doarmer, ik ken die vrouw en ze zeggen dat ze blauw bloed heeft. En mensen van adel, denk aan Beatrix, moeten naar de buitenwereld toe wars van kneuterigheid zijn. Nou ik kan zeggen, want ik ken haar goed, als er iemand van schaatsen houdt dan is zij het wel. En er mag wat haar betreft "ek wel oer skreaun wurde''!. Of zoals ze het vanmiddag tegen mij zei:"Ut mek mie helemoale niks as ze d'r oaverschrieft, a'k moar hat vedann kann goan".
Ik hoop dat je haar nu begrijpt.
Maar zeg eens waarom reageerde jij zo allergisch op kneuterigheid?

Anoniem zei

Ljeave Tsjutske, do hast nocht oan riden, stiest moarn al op e’redens yn Haulerwyk?Dan sil ik deroer skriuwe

Anoniem zei

Lieve An, als er een zonde is , dan is dat kneuterigheid.In de kneuterige wereld van de kudde is geen poezie. Doarmer heeft dat vandaag weer urenlang aan den lijve ondervonden, het geblaat van de schapen klinkt nog na in zijn oren.