maandag, maart 13, 2006

Een ogenblik In amerij

Maar laat mij dit ene ogenblik mogen uitknippen uit het patroon, dat de tijd weeft. Sommige mensen leggen een bloem tussen de bladen van een boek en sluiten daarmee een wandeling weg, waarop de liefde hen heeft beroerd. Het leven is maar kort en het is zonde, zijn tijd te verbeuzelen…….. Vandaag sta ik een ogenblik stil en het hart maakt zich op om zichzelve te ontmoeten. Er is misschien nog één ding , waar ik bang voor ben en dat me beklemt en dat is, dat ik dit ongrijpbare ogenblik tussen mijn vingers zal voelen wegglijden als een druppel kwik.

Albert Camus: Keer en Tegenkeer

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, maandag wasdag.

Anoniem zei

Dit is cursief

Anoniem zei

Uit L'Exil d'Hélène:

'In onze tijd spant de mens zich tot het uiterste in om het absolute en de onbegrensde macht te bereiken, hij wil de wereld veranderen voordat hij alles wat zij biedt heeft uitgeput, haar ordenen voor hij haar heeft doorgrond. ... Van Calypso mag Odysseus kiezen tussen onsterfelijkheid en zijn geboorteland. Hij kiest de aarde en met haar de dood. Zo'n eenvoudige grootheid is ons tegenwoordig vreemd.'

Anoniem zei

Beste anonymous, misschien is sterfelijkheid wel het mooiste geschenk dat de goden ons gegeven hebben.

Anoniem zei

......en de bijbehorende tranen kreeg ik van die goden mee!