donderdag, mei 25, 2006

Wa is hja dochs? Wie is zij toch?

Gisteren bracht de heilige vader een kort bezoek aan het Friese dorp Allingawier. En opnieuw werd daar weer die mysterieuze vrouw gesignaleerd, die ook al gezien werd bij de Friese kerk in Rome. De geruchten gaan, dat het een Saksische prinses is, die als bedevaart alle Friese kerken waar ook ter wereld éénmaal wil bezoeken om een verzoening tussen de beide volkeren tot stand te brengen .Zij is namelijk ook al gezien bij de kerken van Jorwert en Wieuwert. De paus is daar overigens nog niet geweest.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Maar das echt nun Heilige, die Vader van ons, zunne. Hij is in Polen en het rijk der Friezen tegelijk. Is die vrouwe misschien een toverkolleke dat den Paap overal naar toe tovert. Moeten we dan snel melden aan de dames van K3, niej waor. Maar lijkt me wel heel praktijkvol zoo een kolleke he. Ik ken nog wel wat mensen die ze dan mag vertoveren, zunne.
En ja, mijne Poolsche kameraad (waar we vroeger van die mooie strijdliederen mee zongen) is hier voor wat autookes he, en die zeej dat den Heilige Fater in Polandski-land vertoeft. Vandaar nie waor.

Anoniem zei

Beste Peerke, kan ik bij u een Mercedes bestellen? En denkt u dat de onbekende dame een van de K3 dames is? Doarmer denkt echt dat het een prinses is, want zo ziet ze er wel uit.

Anoniem zei

Allez Doarmer,

een Mercedeske moet geen probleem zijn voor mijn Poolsche Kameraad, zunne. Ik kan hem eens vragen he.

En neeje, die Dame is nie van K3 zunne!! Maar die vrouwkes van K3 houden wel van toveren en zo...
Deze Dame lijkt me de enige verklaring dat de Heilige Vader in Poolland en Friezen-land gelijkertijd kan zijn, zunne. Misschien is ze een Toverkollekes prinses?

Anoniem zei

Doe mij ook maar een mercedes

Anoniem zei

Hoezo verzoening, we moeten ze terugdrijven over de Tjonger nu het nog kan en misschien is het al te laat