maandag, oktober 09, 2006

Onder woorden brengen

‘Nee,’ zegt de veroveraar,’ geloof maar niet dat ik het denken heb moeten afleren om een man van de daad te worden. Integendeel, ik kan heel goed omschrijven wat ik geloof. Want ik geloof het stellig en ik zie het helder en duidelijk voor me. Wantrouw de mensen die zeggen: ‘ Dit weet ik te goed om het onder woorden te kunnen brengen.’ Want als zij dat niet kunnen, komt het omdat zij het niet weten of , omdat zij uit luiheid, er alleen oppervlakkig over hebben nagedacht.

Albert Camus

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Sinds vrijdag jl. snap ik het eindelijk: In het begin was er niets, en toen ontplofte het ook nog.

Anoniem zei

Voor Camus:

CONFUCIUS: Tse-Koeng vroeg wat het kenmerk was van een superieur mens. De Meester zei: "Hij handelt voor hij spreekt, en spreekt daarna in overeenstemming met zijn handelingen".

Anoniem zei

Dr.Oetker, een prachtig beeld !Volgens Hawking was er een singulariteit , het volmaakt onkenbare. Alles kan hieruit te voorschijn komen, zonder natuurkundige oorzaak.Een soort kosmisch kerstpakket.

Anoniem zei

Hawking citeert met zijn boek trouwens onze vriend uit Chartres: '...als dwergen op de schouders van reuzen...'