vrijdag, november 10, 2006

Ien jier boartersplak




Het feest is begonnen en zal waarschijnlijk nog tot in de kleine uurtjes duren. Hier al vast een paar indrukken. Al uren voor de aanvang stond de arme bevolking van de stad A. buiten in de kou te wachten op de genodigden om maar een glimp op te vangen en niet tevergeefs! Wat een pracht toen ze kwamen voorrijden in hun limousines . Bijna iedereen is gekomen, niet alleen professor Olmenbos en Priscilla , maar ook de pastoor te H. en zelfs de H. vader. En natuurlijk de huisvrouw, Peerke, Dr. Oetker , te veel om op te noemen. Sommige toeschouwers beweren zelfs Hem gezien te hebben! En ondanks het feit, dat ze nog herstellende is van een zware ziekte, is ook I., die zich tegenwoordig D. laat noemen, verschenen. Toen deze fragiele schoonheid uitstapte, was het even doodstil in de menigte.
Terwijl de genodigden tussen een haag van zich vergapende toeschouwers doorliepen, wierpen zij muntgeld naar het volk, hetgeen aanleiding gaf tot enige consternatie. Nadat de deuren van het feestgebouw zich weer sloten en het feest begon, bleef het volk nog urenlang buiten rondhangen in het besef, dat daarbinnen iets gebeurde dat de moeite waard was, maar helaas voor hen onbereikbaar.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

vroeger werd het muntgeld eerst op een kachel gloeiend heet verhit.

Anoniem zei

Ik heb HEM niet alleen gezien, ZE waren er alle 42!

Anoniem zei

Simon nico otto bernard, wat heeft u veel geboortenamen! Voor een protestant niet al te doen gebruikelijk....
Of waren uw ouders Hervormd Snobistisch?
En wat jammer voor u dat die ouders "vroeger" de kachel weg hebben gedaan!

Anoniem zei

Ik ben zòòòò blij dat ik gekomen ben.............

Anoniem zei

't was schoon zunne!

Anoniem zei

Gek, ik heb die gemaskerde eenhoorn met dat blonde haar niet gezien. En die gekostumeerde beer of wolf, wat het ook moge zijn, ook niet. Maar ik ben ook wat "vroeger" -toen de kachel nog aan was- weg gegaan! Op zaterdag doe ik immers het hele huis en dan moet ik dus vrijdag op tijd in bed liggen!