donderdag, november 09, 2006

Nieuwtjes Nijs

Morgen is de grote dag. It boartersplak bestaat een jaar. De belangstelling voor het gemaskerde slotfeest is overweldigend. Waarschijnlijk zal er uitgeweken moeten worden naar een grotere locatie.
Helaas is het niet altijd feest. Er gebeuren ook droevige dingen. Zo is I., die zich tegenwoordig D. laat noemen, ziek. Waarschijnlijk is de oorzaak het feit, dat haar emailprogramma niet goed werkt. Gevoelig als ze is, trekt ze zich die dingen erg aan. Doarmer hoopt, dat de fruitmand haar goed zal doen.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

En van E.O. krijgt I., die zich tegenwoordig D. laat noemen, i.v.m. met haar afwezigheid, van wege dat haar emailprograama niet werkt, de muzikale fruitmand!
Wij draaien voor haar "Blowing in the wind"(waaie mei it Twirre zouden de Friezen zeggen) oftewel "Go with the flow"!
Wij wensen haar veel beterschap!

Anoniem zei

soms is een beetje koorts best wel prettig, lekker broeien onder de dekens. zeg d., beterschap en kop op.

Anoniem zei

Als je gezicht al op een masker lijkt, word je dan morgen sowieso toegelaten op het gemaskerde jubileum?

Anoniem zei

Vanavond, onder het opvouwen van de was, de jongste telg, biologie, onderwerp 'bewegen', overhoord. Hij las hardop voor: "Een marathonloper loopt minder snel dan een sprinter, maar houdt het veel langer vol. Hij is een echte stayer. Marathonlopers hebben veel minder zwaar gespierde benen. Een marathonloper heeft een groot uithoudingsvermogen.Zijn spieren houden het lang vol doordat zijnhart(!) en longen extra goed werken. Ook roofdieren kun je verdelen in sprinters en stayers. Een jachtluipaard is een sprinter. Hij houdt zijn topsnelheid niet lang vol. Daarom besluipt hij zijn prooi en sprint er achteraan als hij vlak bij is.
Wolven zijn echte stayers. Wolven jagen in groepen en achtervolgen hun prooi net zo lang tot die opgeeft. Wolven lijken dus op marathonlopers."
Als overhoorder zei ik: "Vat dat laatste eens bondig samen." De telg daarop:
"Wolven lijken op marathonlopers. D. is een marathonloper.
Dus D. is een wolf."
Ik reageerde met dat het jammer was dat de lerares Nederlands ziek was, omdat hij op dat vlak nog veel kon leren, maar dat het met het SO-tje biologie wel goed zou komen.

Anoniem zei

Doarmer,ik kan niet zingen, mag ik dan toch komen op het gemaskerde bal?
Indien nee, mag ik dan proberen iets te zingen als Peerke me begeleidt?

Anoniem zei

Peerke, mag ik me voorstellen. Ik ben Roos en ik kan niet zingen.
Ge syt unne Belg; hêtte ge goesting mêh anden piano te vergesellen?

Anoniem zei

Allez,

Doarmer van harte zunne. Gefeliciteerd, drie maak Hoera en zo. Ik heb der om 12 uur vanacht amar eentje op U genomen zunne, een straffe Rochefort.

En mevrouw Rosa, als mijn armoedige pianospel U kan begeleiden doen ieck dat graag natuurlijk. Een liedeken van Schubert, iets met nen Forelleke, of een schoon Mozartje, of iets lichters als God save the ....Doarmer?

Anoniem zei

het spijt me voor mijn moeder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!








































































































































































blablabla