zondag, januari 07, 2007

De betsjoende prinsesse

Ik heb de moed te twijfelen, ik geloof aan alles; de moed te strijden, ik geloof met alles. Maar de moed iets te bekennen, iets te bezitten, mij toe te eigenen, die heb ik niet. De meeste mensen klagen erover, dat de wereld zo prozaïsch is; dat het in het leven niet zo loopt als in een roman, waar alles zo gemakkelijk gaat; ik klaag erover, dat het in het leven niet is als in een roman, waar men met hardvochtige vaders, heksen en kabouters kan vechten en betoverde prinsessen kan bevrijden. Wat zijn al die boze machten, vergeleken met de bleke, bloedeloze, taaie nachtelijke gestalten, waarmee ik strijd, en aan welke ik zelf leven en aanzijn geef.

Søren Kierkegaard

2 opmerkingen:

Anoniem zei

'Ik geloof met alles', kijk maar naar dit bizonder illusionistisch theaterstuk d.m.v. http://www.dailymotion.com/visited/search/jerome murat/video/xf9oo_jerom

Anoniem zei

Chêre princesse enchanté, c’etait merveilleux.