donderdag, januari 18, 2007

De stoarm De storm


Terwijl Doarmer dit schrijft, beukt de storm op de onderw. instelling, dakpannen worden opgetild en schieten als kleiduiven door de lucht. Af en toe vliegt een ontwortelde boom voorbij.De regen slaat horizontaal tegen de dakramen, zelfs in de gangen moet men tegen de wind inlopen. De kelder staat al helemaal onder water en het zal niet lang meer duren, voor de begane grond ontruimd moet worden. Het is tijd voor Doarmer om zijn testament op te maken en terug te blikken op zijn leven. Het gebouw is uitgestorven, slechts de huisvrouw te H. is onverstoorbaar bezig proefwerken te maken, gekleed in een korte broek tegen het hoge water, zij heeft volledig vrede gesloten met zichzelf en de wereld. Zover is Doarmer nog niet. Hij weet, dat zijn einde nabij is, maar hij kan het nog niet accepteren, er zijn nog zo veel dingen, die hij had willen doen, woorden, die hij had willen zeggen. Laat dit een les zijn voor de overlevenden, wacht niet met die ene daad, dat ene woord. Daar gaat het dak............

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Als deze middag 'windvrij' de mensen uit het onderw. hun reservedag maar niet kost! Zij hebben het al zo zwaar.

Anoniem zei

Dr. Oetker, er is echter goed nieuws, de minister heeft plannen om gratis aan onderw.mensen zweetabsorbers en trainingspakken ter beschikking te stellen!

Anoniem zei

Dat is allemaal wel erg maar het ergste is dat je elkaar niet kan verstaan door die vervelende wind.
KAN HET WAT ZACHTER!!!!

Anoniem zei

Laatste nieuws:
Langs de Aa is beperkte dijkbewaking ingesteld.

Anoniem zei

Zag een cowboy, nadat ik mijn meerderen en mijn minderen(de enige overgeblevenen in het gebouw) had verlaten.
Zelf zat ik achter een kop warme chocolademelk met eigengemaakt appelgebak met slagroom. Ik was bij het raam gaan zitten van het establissement om de aanwakkerende storm nauwlettend in de gaten kunnen houden.
Schuin voor me buiten zag ik een man met cowboyhoed de voordeur openen en schuin om de hoek kijken waar de wind vandaan kwam. Hij ging weer naar binnen, kwam weer naar buiten zonder hoed en ging snel het hoekje om waardoor hij uit mijn gezichtsveld verdween.
en nu is mijn vraag, Doarmer, kan het zijn dat ik www.cowboyhenk.com heb gezien.
Kan dat of zeg je: 'Nu ziet zij ze ook vliegen'!'

Anoniem zei

Beste mevrouw C. Blauw,deze cowboy "bestaat" in zekere zin en is beslist geen gezichtsbedrog. Uw laatste vraag kan ik echter niet beantwoorden, want de cowboy kan ook vliegen!