zaterdag, februari 03, 2007

In nuvere wrâld Een vreemde wereld

Zittend in de trein naar Lissabon, las Doarmer vandaag het volgende artikel in de universiteitskrant van Groningen:

Een student uit het Duitse Oost-Friesland heeft van de Informatie Beheergroep gedaan gekregen dat hij niet als Duitser maar als Fries geregistreerd wordt. Pascal Anton volgt aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden een opleiding tot docent Fries. Zijn beursaanvraag dreigde te worden afgewezen, omdat Anton op het aanvraagformulier bij nationaliteit “Fries” had ingevuld. De Leeuwarder Courant interviewde Anton over het geschil.

“ Het moet niet gekker worden in dit land en wat ben ik blij, dat ik straks in Portugal zit”, dacht Doarmer , “ straks verwachten ze van mij ook nog, dat ik als nationaliteit “Nederlander” invul, ja, it is in nuvere wrâld”.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hmmm... ik fyn it hiel goed dat er dat trochsette koe. Komplimint oan Pascal Anton!