zaterdag, maart 17, 2007

In gleon aai Een heet ei

22 februari
Heel goed geslapen. Ik was wat vermoeid van het rijden met de koets . Driemaal gezweet, één stoelgang. Het is mijn slechte dag. Om het uur liet ik mij een heet ei op de pols leggen. Ik heb geen koorts gehad, maar om half drie kreeg ik een aanval die mij enigszins verzwakte. Ik moet oppassen met eieren, die verhitten mij te veel. Ik heb nog niet eerder zo’n dorst gehad.
23 februari
Goed geslapen, tweemaal gezweet. ’s Ochtends en ’s middags naar de kerk geweest. Daarna met de koets wat gewandeld. Mellinga bedankte mij voor zijn promotie.
24 februari
Goed geslapen, tweemaal gezweet, tweemaal ontlasting. Ik heb op drie paarden gereden; de drie gebroeders Camstra waren bij mij. Bij de heer Frans Donia wezen wandelen. Om vier uur gespeeld met de raadsheren Viersen, Boshuizen, Loo en Hauwerda, tot tien uur. Vanavond geen vlees gegeten. Zeer veel bier gedronken.

Uit het dagboek van Willem Frederik van Nassau-Dietz , stadhouder van Fryslân (1645)

Geen opmerkingen: