vrijdag, augustus 24, 2007

Gewurde litte Negeren

Misschien is het je wel eens opgevallen dat problemen “zichzelf oplossen” als er maar voldoende tijd is. Hiermee bedoel ik dat je bijna alles wat er van je gevraagd wordt, kunt negeren en dat dat er op de lange termijn niets toe doet. Of het probleem blijft liggen en je baas vergeet dat hij het jou had gevraagd er iets aan te doen, of iemand anders doet het…. Als je op je laatste werkdag het bedrijf verlaat en een berg onafgemaakt werk achterlaat die hoger is dan jij zelf bent, dan heb je gewonnen.

Als je je tijd verdoet door in discussie te gaan met mensen die toch al gek zijn, dan zijn de gekken nog steeds gek tegen de tijd dat jij aan het eind van je Latijn bent. Daarom moet je leren toe te geven aan mensen die geschift zijn, zoals je chef. Maar je hoeft je daarvoor niet helemaal te vernederen. Je kunt op zo’n manier toegeven dat het nog leuk is ook, bijvoorbeeld:
Chef: Kun je van dat rapport van 1 pagina een directie-versie maken van 2 pagina’s?
Werknemer: Eigenlijk was ik van plan de rest van de dag met het elastiek van mijn onderbroek te gaan spelen, maar uw voorstel is ook wel leuk.

Scott Adams: Dilbert en de stijl van de rat


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kostelijk stukje! Ik heb echt zin om mijn chef weer te ontmoeten. Kijken wat ie mij opdraagt

Anoniem zei

Beste nadraagster, u zou daarna tegen uw chef kunnen zeggen "Waarom doet u dit , u weet toch dat ik dat niet kan en het is niet leuk, dat u het steeds weer probeert". Op die manier maakt u hem bewust van zijn zinloos dwangmatig handelen en laat hij u voortaan met rust.