zaterdag, mei 10, 2008

Beret Vastbesloten

Het beste wat men kan doen, is om “oorspronkelijk” te zijn, om zo ver mogelijk naar de bron terug te gaan, en om geen acht te slaan op de gangbare wijsheid van men. Zo is het ook met het maken van keuzes. Er zijn geen objectief juiste antwoorden voor de fundamentele problemen van het leven of een manier van beslissingen nemen om deze te onderscheiden. Het beste wat je kunt doen, is vastbesloten zijn, je uit de massa terugtrekken en je beslissingen nemen met het oog op je leven als geheel. Keuzes worden altijd in een specifieke situatie gemaakt; ook verklaringen worden in specifieke situatie afgelegd. Wat mij in deze situatie goed lijkt, lijkt anderen misschien niet zo goed, of zal mij misschien in een latere situatie niet goed lijken. Maar daarvoor is geen remedie. Als ik de garantie wil dat ik wat ik nu doe, bijvoorbeeld het schrijven van dit boek, twintig jaar later nog steeds zal goedkeuren, moet ik het schrijven van dit boek twintig jaar uitstellen.

M.Inwood over Heidegger

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo was ik vandaag vastbesloten het hotel te vinden in Madrid waarvan ik de naam niet meer wist...alleen de eerste letter:t. De mevrouw van het vliegveld zei dat moet Tryp zijn Tryp Barajas. Ik bellen blijkt het een hotelketen te zijn.
Ik had mijn beste vriend al ingeschakeld:die verwees me naar Arsenaal van Calle. Dat kon het niet zijn. Toen mijn buurman: die zei Tryp heet Diana. Dus nu zitten wij gelukkig te zijn in DDT.....

Anoniem zei

Heim ins Reich, Herr Doarmer ?

Anoniem zei

Terug naar de bron! Daar zit ik. Onder de sterrenhemel met een glas donkerrood sap,onze lieve heer dromk het al. Alhoewel, deze is gemaakt uit een Franse Druif.Inderdaad,deze druif verdiend een hoofdletter.
Problemen? Er zijn geen problemen! Wellicht dat anderen ze hebben, ik ken ze niet.Ik hoop dat ik dat over twintig jaar ook nog doe maar stel het niet uit1

Anoniem zei

Beste t, epildy en Duitser, wat een verschillende reacties! Fijn t, dat u een hotel heeft gevonden met de naam Diana, Doarmer was altijd zo onder de indruk van die prinses en hij las altijd alle artikelen over haar en heeft zo meegeleefd op het eind. Epildy, dat de Heer het al dronk is logisch, Hij had alles geschapen en moest natuurlijk even controleren of het ook goed was. Beste oosterbuur, Doarmer is inderdaad weer terug in het konink-RIJK der Nederlanden.

Anoniem zei

Es schreibt sich doch verdienT ? oder nicht ?

Anoniem zei

en 'dronk 'met een 'n'. Wat de wijn doet met een mens.Nogmaals, problemen worden gemaakt, in aanvang zijn ze er niet