woensdag, september 03, 2008

In sprissel bewustwêzen Een sprankje bewustzijn

Kijk toch om je heen! Wat daar roept: “Ik,ik,ik wil er zijn”, dat ben jij niet alleen, nee, alles roept dat, letterlijk alles wat maar over een sprankje bewustzijn beschikt. Daarom is dat verlangen in jou nu precies dat, wat niet individueel is, maar aan alles en iedereen zonder onderscheid gemeenschappelijk.

Arthur Schopenhauer


Aan deze woorden moest Doarmer gisteravond denken, toen hij een verhaaltje hield voor een groep mensen uit het onderw. Het vond plaats in een vertrek, waar alles wit was, dus had Doarmer een wit pak aangetrokken en stond tegen een wand te wachten. Toen iedereen binnen was, stapte hij naar voren, hij verscheen als het ware uit de wand, en sprak de volgende woorden: “Vreest niet, ik ben er en jullie mogen er ook zijn!”. Iedereen raakte hierdoor geëmotioneerd en een aantal begon te huilen,want nog nooit had iemand dit tegen hun , onderw.volk ,gezegd. Doarmer begreep meteen, dat moest relativeren en hij zei minzaam: “Jullie moeten niet alles wat ik zeg letterlijk nemen, natuurlijk mogen zelfs jullie er zijn, als je je plaats maar weet.” Natuurlijk wisten ze hun plaats en al met al werd het een geslaagde avond.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

De dr. dacht eigenlijk dat Narcissus in september wel uitgebloeid zou zijn...

Anoniem zei

Nou ik Narcissus zie, had ik er zo graag willen zijn.......
Wanneer is de volgende verschijning, Doarmer?

Anoniem zei

Dr.Oetker, de narcis wel, maar Narcissus bloeit eeuwig.Om Hermann Hesse te citeren "Een stevige dosis eigenliefde is noodzakelijk voor het ontstaan van naastenliefde”.

Anoniem zei

Beste Goldmund, Doarmer weet, dat u net als hij een doler door de droom bent, geworpen in dit bestaan en op zoek naar uzelf in een poging te worden wat u bent. U vraagt wanneer de volgende verschijning is, dus wanneer onze levenspaden elkaar zullen kruisen. Doarmer weet het niet, want u en ik zijn als steppenwolven.Wel weet Doarmer, dat als de dag daar is, hij in het wit zal verschijnen.

Anoniem zei

Hello Dear Doarmer,

are you truly a Steppenwolf, Born to be Wild? I would love to see you in white....

Anoniem zei

Dear mister J. Kay, Doarmer waardeert uw muziek, hij heeft namelijk vroeger ook de film Easy Rider gezien, dat ging ook over dolers.