maandag, september 29, 2008

Sjen Kijken,zien

Bent u auditief , visueel of kinetisch ingesteld?

Een visueel ingesteld iemand kan zeggen:
“Ik heb het beeld”
“Ik zie wat je bedoelt”
“Eens kijken hoe….”
“Zoals ik er tegenaan kijk”
Auditief ingestelde mensen gebruiken zinnen als:
“Dat klinkt niet gek”
“Ik hoor wat je zegt”
“Er gaat een belletje rinkelen”
Typische zinnen voor kinetisch ingestelde mensen zijn:
Hoe doe je dat”
“Dat voelt niet goed”
“Dat is een taai probleem”
“Ik krijg het niet te pakken”


Uit: R.Cava: Lastige mensen

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ruik ik daar? Dat stinkt. A bad smell. Heb je stront in je ogen? Daar zit een luchtje aan.

Anoniem zei

Nasaal ingesteld?

Anoniem zei

Ik voel het aankomen. Het voelt niet goed. Ik heb er een goed gevoel bij. Ik zal mijn voelsprieten eens uitsteken.

Anoniem zei

Tastend ingesteld?

Anoniem zei

Where ever I go
-taiga or Almelo-
I always go with the flow
on my folding bicycle

Anoniem zei

Gewoon gevoelig. Sensitief heet dat in managementtermen.

Anoniem zei

Dr.Oetker, dat klopt, een goede m. moet altijd voelsprieten hebben, die zitten ook op zijn voorhoofd, alleen kun je die vaak niet zien, omdat die plank ervoor zit.