donderdag, maart 31, 2011

It barde op in maaitiidsjûn Het gebeurde op een voorjaarsavond

Zeg kleine ree in ’t groene woud

Gisteravond zat Doarmer in de trein, toen hij plotseling een dreun hoorde, alsof er iets tegen de trein geklapt was. De trein stopte en er werd meegedeeld, dat men ging kijken wat er precies was gebeurd. In de coupé ontstond meteen een groepsgevoel. Mensen, die kort daarvoor elkaar wat ongemakkelijk genegeerd hadden, knoopten nu als vanzelfsprekend gesprekken aan. Een dame verkondigde overtuigd “dat dit wel uren kon duren, zij had het eerder meegemaakt, zo’n trein werd eerst helemaal gereinigd, voordat men verder reed”, een andere passagier zei wel vijf keer “nu mis ik beslist mijn busverbinding”. Buiten de trein liepen in het donker een paar mannen met reflecterende jasjes en omdat een raampje openstond , had weer een ander gehoord, dat deze mannen hadden gezegd “kijk daar hangen de darmen”. Toen werd het even stil in de coupé. Even later kwam de mededeling “ wij rijden verder, het was een ree”. Zo ziet u maar weer, het gevaar dreigt niet alleen in het kreupelhout.

2 opmerkingen:

Kok P. zei

En dan vraag ik me af welke conducteur of treinmedewerker er met het diertje van door is gegaan om een overheerlijke ree-ragout te maken....Ik denk dat een vlaamse variant wel erg smakelijk zal zijn. Misschien had Doarmer een "graantje" kunnen meepikken....of een boutje...

Doarmer zei

Geachte Kok P.
U lijkt mij echt iemand , die van dieren houdt, tenminste als deze goed bereid met de juiste garnituur op tafel staan. Was het een botsing met een rund geweest, dan had Doarmer beslist van de gelegenheid gebruik gemaakt.