zaterdag, december 17, 2005

Het bezoek


Gisteren zijn I. en ik even op bezoek geweest in de Oeral bij de geitenherders. Het doel was tweeledig, wij waren benieuwd naar de voortgang van de tocht en bovendien wilden wij persoonlijk de kerstpakketten aan de geitenherders uitdelen. In een arreslee, getrokken door twee Friese paarden, hebben wij de kudde geïnspecteerd. I. zag er betoverend uit. Ze droeg een lichtblauw petje, dat als een kroontje op haar goudgele haren zat. Verder droeg ze een witte hermelijnen mantel met een bontkraagje en boven dat bontkraagje waren daar die twee prachtige blauwe kristallen……. Maar goed, ik dwaal af. De geiten waren kranig en in een goede conditie, de eenvoudige geitenherders hadden het weliswaar koud, maar toch lachten ze en waren ze zeer dankbaar, toen I. de kerstpakketten naar hen toe wierp, terwijl we met een razende vaart in de arreslee langs de kudde snelden. Na afloop dronken we nog een glas wijn in zo’n typische Russische datscha , ik gooide nog een blok hout op het vuur en I. zei tegen mij, dat ze een warm bad nam, omdat het toch wel frisjes was geweest op die arreslee ondanks de hermelijnen mantel. En toen ze even later in het bad stapte, had ik het idee, dat Aphrodite de warmte van Griekenland verlaten had om een nieuw leven in de besneeuwde Oeral te beginnen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

En ik maar denken dat die Friese paarden en arreslee door de Friezen aan de geitenherder geschonken zouden zijn. Wij, katholieke Saksische huisvrouwen te H. verzamelen en schenken van alles aan de geitenherder.
Weet je waar ik nu zo benieuwd naar ben? Wat zat er in dat kerstpakket van de Fries D.?

Anoniem zei

Sorry, maar mag ik jou Doarmer een advies geven als cursiste vrouwenstudies?
Je gaat namelijk te ver!
Als jij wilt dat vrouw I. vaker in woorden reageert op jouw schrijven, dan moet je ophouden met haar zooo 'de hemel' in te prijzen!

Anoniem zei

Ook vandaag zijn mijn Saksische parochianen weer gul!
Omdat het overmorgen niet meer sneeuwt in Nederland, heeft iemand wegens tijdelijk overcompleet zijn sneeuwkrabber aangeboden om datsja's en andere onderkomens van de geitenherders sneeuwvrij te houden. Ik stuur em per mail op!

Anoniem zei

Aan de zogenaamde pastoor te H.Wilt u a.u.b. mijn parochianen met rust laten!

Anoniem zei

Beste cursiste, Doarmer zal het nooit weer doen, maar hij laat zich wel eens meeslepen.

Anoniem zei

Lieve huisvrouw, morgen zal onthuld worden, wat er allemaal in het kerstpakket voor de geitenherders zat