vrijdag, december 16, 2005

Kerstpakket

Vandaag kwam mijn man Berend weer thuis met zijn kerstpakket . Nou wat daar wel niet allemaal inzat , een flesje roosvice, een blik ananas, crackers, eau de cologne en een droge worst. Ik zei tegen Berend “Berend, wat hebt wi het toch good, ie kriegt van mi vanaovond een ananas over de brune boon’n “ . Voor mij is zo’n kerstpakket altijd een hoogtepunt in het jaar en als de inhoud zo rijkelijk is als deze keer, dan doet mij dat wel wat. Berend is anders, het is net, alsof het hem niet interesseert. Hij werkt in een aardappelfabriek en ik weet, dat de kerstpakketten al week in het kantoortje van de afdelingschef staan, maar Berend kijkt er niet naar om. Ik zeg altijd tegen hem “ Berend, jong, goa der nou eev’n henne, probeer ut te söken, wat der noe weer in zit”. “ Ik zee het wa” , zegt er dan. Op zo’n moment kan ik hem wel aanvliegen, maar mijn vriendin Priscilla zegt, dat die van haar precies zo is. Priscilla begrijpt de mannen beter dan ik. Dat was niet altijd zo, maar ze is op de cursus geweest “Hoe ga ik om met mijn man, of hoe ik dresseer ik die raadselachtige zapper daar op de bank? “Sinds die tijd zegt ze allemaal verstandige dingen over mannen. “ Hij is natuurlijk net zo nieuwsgierig en gespannen als jij” zei ze “ maar hij probeert stoer over te komen, je moet hem gewoon in zijn waarde laten”. Nou kan ik mij bij Berend van alles voorstellen, maar dat die siepeleter met last van gasvorming stoer is….. Maar goed, ik heb niet op die cursus gezeten, dus ik laat het maar zo, maar het blijft wel aan je vreten. Het gaat per slot van rekening om het kerstpakket.

Pamela Z. te B.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Kerstengel
Gelukkig heb ik geen vrouw nodig om voortijdig te weten wat er in het Kerstpakket zit.
Weet je wat er in ons Kerstpakket zit?
Een automatische domino-neerzetmachine, een dooie mus, een nieuwe step met Kerstversiering, een lied over Last Christmas dat ik zelf moet zingen, een pak Tom Poes, de Duvel en bonen met ananas.

Anoniem zei

Lieve kerstengel Gabriela, nou, nou,wat een fraai kerstpakket, vooral die domino-neerzetmachine, als klein engeltje, ik had nog nauwelijks vleugeltjes, was dat al mijn wens.Ik was wel verbaasd, dat er toch weer een pak Tom Poes inzat.Laat dat maar niet aan Doarmer zien, je weet hoe verzot hij is op die lekkernij

Anoniem zei

Het is geel en roze en het wijst je de weg.


Een Tom Tom Poes