zondag, december 18, 2005

Het geitenherderskerstpakket

Gisteren werd ons geitenherders meegedeeld, dat wij ons moesten verzamelen, want wij zouden een kerstpakket krijgen. En dat was ook zo, maar eerst stonden we daar urenlang te wachten in de ijzige kou en zelfs de roze borstrok kon mij niet meer warm krijgen en toen eindelijk verscheen er in de verte een arreslee, getrokken door twee sierlijke zwarte paarden. Met een enorme snelheid kwam de arreslee dichterbij en toen zagen we ook, wie erin zaten, een man en ************ vrouw met een hermelijnen mantel, de vrouw wierp de kerstpakketten in onze richting en ik kon die van mij nog juist vangen, maar de herder naast mij had pech, want die kreeg het loodzware pakket tegen zijn hoofd, zodat hij bewusteloos in de sneeuw viel. De arreslee met die meneer en die********** mevrouw was al weer bijna uit zicht. Met mijn verkleumde handen maakte ik het kerstpakket open en het eerste wat ik eruit haalde was een automatische domino-neerzetmachine, altijd handig, vervolgens een pot bruine bonen en een blik ananas. De bruine bonen heb ik gisteravond gegeten en ik moet zeggen met een ananas erbij is het goed te doen. Met mijn collega gaat het inmiddels ook weer wat beter, alleen ik ben bang, dat zijn domino-neerzetmachine de botsing niet overleefd heeft. Toch jammer, zo’n hebbeding geeft je leven wel wat kleur. Zouden die meneer en die *********** mevrouw weer eens op bezoek komen, ze leken mij heel aardig, want ze voelden zich niet te goed om ons persoonlijk de kerstpakketten te komen brengen en waar vind je dat nog vandaag de dag .

De geitenherder


Mededeling:
Vanaf vandaag wordt elk artikel voor publicatie eerst doorgelezen en gecontroleerd door de cursiste vrouwenstudies . Als zij bepaalde passages schrapt, dan leest u de volgende tekens: *********

3 opmerkingen:

Anoniem zei

OOh Geitenherder!,

overal waar ik kom met de stadsbus in H. hangen grote posters met (Kirgische) geiten te koop.
Onder de poster staat met hele kleine lettertjes (die ik normaliter van de echte pastoor niet hoeft te lezen):
"Waarschuwing: verkoop de huid niet voordat de geit geschoten is"
Begrijp jij er nog iets van?
Zijn we wel met een goed doel bezig?

Anoniem zei

Beste huisvrouw, ik ben maar een eenvoudige geitenherder, maar volgens mij is het gewoon een spreekwoord, net zo als:
Als het kalf dronken is, valt het in de put.

Anoniem zei

Wij mochten vanmorgen i.p.v. een mis in de kerk weer naar het beeldscherm kijken over de barre tocht van de geitenherders met hun beesten. Veel dieren passeerden op het scherm. Maar hoe ziet nou zo'n Kirgische geit eruit. Snel heb ik wat digi-foto's genomen met de camera van mijn man die nog in zijn bed lag.
Ik stuur die foto's per mail naar jou toe. Kun jij, Doarmer, mij vertellen welk van deze beesten in de huid van zo'n Kirgische geit zitten?