zondag, mei 16, 2010

Jiske As

Meestal houdt Doarmer zich weinig met de actualiteit bezig, want zijn leven is kort en daarom wil hij zich graag beperken tot de essentiële dingen en dat zijn beslist niet de aswolken en de financiële crisissen. Voor hem horen die zaken bij de achtergrondruis van het menselijk bestaan. Dat kunnen we toch niet veranderen. Vulkanen spuwen as uit en economieën raken in een crisis. Af en toe echter gebeurt er iets wat wel zijn aandacht trekt. Zo moest afgelopen week een landgenoot van Doarmer zich uit de politiek terugtrekken omdat hij iets gedaan had wat niet bij de opvattingen van zijn partij paste en dat laatste begrijpt Doarmer niet helemaal, want staat niet in 1 Korintiërs 13 :

Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten………. Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.

Doarmer vermoedt dan ook, dat andere redenen een rol hebben gespeeld bij de terugtrekking , bijvoorbeeld dat de vulkaanas de heldere kijk heeft vertroebeld of het feit dat de politicus uit het land F. komt, hij bedoelt maar.

2 opmerkingen:

dr.oetker zei

Aswolk? Ze hebben gewoon de prijzenkast van Feijenoord eens afgestoft!

Doarmer zei

Dr.Oetker, u zou best eens gelijk kunnen hebben en dan zijn we de komende jaren nog niet van deze stofwolken af, maar Doarmer vindt het een schande, dat deze arme landgenoot daar de dupe van moest worden. Zijn partij protesteerde ook niet toen hij gevaarlijk oorlogstuig wilde aanschaffen en dat was werkelijk in strijd met Het Woord.